موتور بازانv 3.1|نقد و بررسی موتور سیکلت|اخبار موتورسیکلت|تصاویر|قیمت موتور سیکلت|آموزش جامع موتورسواری - آموزش نگهداری، تعمیرات و نکات فنی پالس 200NS

درباره وبلاگ

به نام خدا
جهت تایید لینک و تبادل حتما با ادمین در ارتباط باشید و از طریق تلگرام پیام دهید
-----
** لطفا در نظر سنجی شرکت کنید **
در عنوان مطالب دو گزینه ی میپسندم و نمیپسندم وجود دارد لطفا امتیاز دهید تا بدونیم از کدوم موارد و چه سبک از موارد خوشتون میاد
اون دسته از دوستانی که جواب های بعضی از کامنت هارو میدونن مارو همراهی کنن این وبلاگ ساخته شده برای اینکه قویی ترین وب موتور باشیم به حمایت شما ..
"لطفا سوال های مورد نظر در محل خود موتور و صحفه ی آن موتورپرسیده شود "
تمامی سوالات در سریع ترین حالت ممکنه جواب داده میشود
موتور بازان در خدمت تمامی بازدید کنندگان عزیز دوستداشتنی خواهد بود
لطفا پیام خصوصی که میگذارید حتما شماره همراه یا ایمیل خودرا به صورت صحیح وارد کنید
تمام سعی ما و تیم موتور بازان این است
جدید ترین خبرها و مدل های موتور و اخرین قیمت بازار را در خدمت شما بگذاریم
با موتور بازان همیشه بروز تر از بقیه باشید


ایدی مدیر در تلگرام https://telegram.me/graph_mobile

کانال وب ( حمایت فراموش نشه ) https://telegram.me/motor_bazaan

لینک گروه https://t.me/joinchat/AAAAAD-SmMG7i1SC-1-5xg


ایمیل وب : motor-bazan@mihanmail.ir
مدیر وبلاگ : امیر علی پارسا

آموزش نگهداری، تعمیرات و نکات فنی پالس 200NS

آموزش نگهداری، تعمیرات و نکات فنی پالس 200NS
بخش 1 - روغن 

باسلام خدمت تمامی NS سواران و NS دوستان عزیز
در این تاپیک میخوایم در مورد مسایل فنی ، نگهداری و تعمیرات موتور سیکلت پالس 200NS صحبت کنیم تا کسانی که از این موتور سیکلت استفاده می کنند بتونن به نحو احسن و در بهترین شرایط ازش نگهداری کنند 
پس در همین ابتدای کار ازتون خواهش میکنم از پرداختن به مسایل غیر مربوط مثل قیمت موتور و حواشی دیگه جدا خووداری کنید و فقط مسایل فنی مربوط به تعمیرات و نگهداری رو مطرح کنید
از اساتید محترمی هم که تجربه بیشتری دارن و میتونند اطلاعاتشون رو در اختیار ما بگذارن در صورت امکان خواهش میکنم توضیحاتشون همراه با عکس باشه تا بهتر مطلب درک بشه

خوب در ابتدا بنده یک سری موارد جزیی و ابتدایی رو که از تاپیک های مختلف بدست آوردم اینجا عنوان میکنم از دوستان خواهش میکنم اگر موردی به اشتباه درج شده یا موردی بهتر سراغ دارن حتما عنوان کنند
این پست بصورت دوره ای آپدیت میشه و مطالب کل تاپیک بصورت خلاصه عنوان میشه که دوستان NS سوار بتونن راحت تر استفاده کنند

سرویس ها و بازدیدهای دوره ای:
1-تعویض روغن و فیلتر روغن بار اول روی 500 کیلومتر



سرویس های دوره ایدوره اولدوره دومدفعات بعدی بصورت منظم
تعویض روغن و فیلتر روغن500K1500Kهر 1500 K روغن و یک در میان تعویض فیلتر
سرویس دیافراگم کاربراتوبزودی
سرویس شمع هابزودی
سرویس چرخ هابزودی
فیلر گیریبزودی
تنظیم و تمیزکاری زنجیربزودی
فیلتر هوابزودی
باطریبزودی
تنظیم باد لاستیک هابزودی


علاوه بر سرویس های فوق مواردی همجون نوع روغن،شمع، فیلتر هوا،فیلتر روغن آب رادیاتور و ... نیز وجود دارد که به صورت تجربی توصیه می شود از موارد زیر استفاده شود:
1- روغن موتور سوپر پیشتاز بهران 20W50



نظرات
سید سعید در تاریخ 26 آبان 96 10:51 ب.ظ گفته:
سلام خسته نباشید
من ۹۳ تا حالا ان اس دارم تازگی لاستیک دیافراگم عوض کردم موتور درست شتاب نمیگیر بنظرتون مشگل چی
امیر علی پارسا : باسلام
موتورو ببر برای فیلر گیری
و تنظیم کاربرات
Mahdi در تاریخ 24 آبان 96 11:11 ب.ظ گفته:
ببخشید ک سوالات بی مورد میپرسم شما نمایندگی مطمعن و خوب سراغ نداری توی تهران
امیر علی پارسا : باسلام خیر
Mahdi در تاریخ 21 آبان 96 02:00 ب.ظ گفته:
سلام
خسته نباشی اقا پارسا
من ی ان اس ۲۰۱۷ خریدم الان ۱۵۰۰ تا کار کرده وقت
اچارکشیش هست ولی نمیدونم ببرم نمایندگی یا ن
چون میگن نمایندگی قطعاتش رو باز میکنه
میشه لطفا راهنمایی کنین
امیر علی پارسا : باسلام
نمایندگی قطعاتو باز میکنه ؟
بد جاهای غیر معتبر نه ؟
نزن این حرفو
دانلود کتاب آیین نامه رانندگی در تاریخ 10 آبان 96 02:12 ق.ظ گفته:
ممنون از وبلاگ خوبتون
hamid در تاریخ 3 آبان 96 11:46 ق.ظ گفته:
aliiiii
امیر علی پارسا :
یو پی اس در تاریخ 30 مهر 96 05:03 ق.ظ گفته:
ممنون از مطلب خوبتون
یو پی اس apc در تاریخ 30 مهر 96 03:55 ق.ظ گفته:
ممنون پست مفیدی بود
مزایده در تاریخ 28 مهر 96 10:55 ب.ظ گفته:
ممنون اطلاعات کاملی بود
باتری یو پی اس در تاریخ 28 مهر 96 10:30 ب.ظ گفته:
ممنون از مطلب خوبتون
Mehrshad در تاریخ 28 مهر 96 03:37 ق.ظ گفته:
فیلتر روغن
این قطعه در ظاهر کوچک کار بزرگی در سلامت موتور سیکلت شما انجام میده که شامل فیلتر کردن روغن( مانع از ورود براده های فلزی ) به داخل انجین موتور سیکلت میشه.
زمان تعویض فیلتر روغن. بین 3000 کیلومتر میباشد.
اگر فیلتر روغن به موقع تعویض نگردد ,جِرم زیادی روی آن قرار میگیرد (عکس بالا) که مانع از ورود روغن به قسمت های بالای موتور مثل انگشتی های سوپاپ ، صفحه کلاچ میشود وباعث آسیب دیدن و خوردگی این قطعات میشود و هزینه های زیادی را به شما تحمیل میکند.
با تعویض به موقع فیلتر روغن سلامت موتور سیکلت خود را تضمین کنید.
Mehrshad
امیر علی پارسا :
Mehrshad در تاریخ 28 مهر 96 03:36 ق.ظ گفته:
فیلتر هوا را رو هر ده هزارتا کارکرد برای بهبود عملکرد کاربرات حتمن عوض کنید
زیر فیلتر هوا (کنار کمک فنر عقب شیلنگی با درپوش بسته وجودارد
معمولا شهر های بارانی و شرجی باعث جمع شدن رطوبت در منبع زیر فیلتر هوا میشود که از طریق این شلنگ قابل تخلیه است
Mehrshad
امیر علی پارسا :
Mehrshad در تاریخ 28 مهر 96 03:32 ق.ظ گفته:
نکته خیلی مهم در هنگامی که موتور سیکلت نو خریداری کردید .//////
حتمن روغن مانده در انجین موتور سیکلت را فردای روزی که گرفتید تعویض کنید .
pls200
روغن هایی که در موتور صفر میریزند از نوع نامرغوب هستند
و در صورت ایجاد مشکل باعث صدا افتادن فیلر های موتور میشود
pls200
موتور سیکلت خود را تا سه تا باک به هیچ عنوان گاز ندید و دور موتور تا 7 هزار بیشتر نیاد
بعد گذشت 1500 کیلومتر و بعد اچار کشی زمان گارانتی حسابی به موتور گاز میدید تا دور موتورو به موتور بشناسونید البته اصولی
pls200
حتمن باطری موتور را بعد چند روز استفاده بازدید کنید که یوقت پس نداده باشه
از این موارد خیلی اتفاق افتاده چون اسید باطری بدنه موتور رو خراب و باعث زنگ زدگی میکند./
pls200
در مواردی هم مشاهده شده تعدادی از دوستان که موتور صفر خریداری کردند بعد چند روز موتور هی خاموش شده و استارت میخورد و بعد چند دقیقه دوباره روشن میشود ///// این مشکل بخاطر تا خوردن لوله بنزین زیر باک است و با باز کردن و صاف کردن شلنگ مشکل بر طرف میشه /// گول سود جویان برای دریافت هزینه های اضافی را نخورید ///////
هر دو هفته یکبار با بنزین و یه عدد مسواک زنجیر رو کاملا بشورید و سپس روغن یا اسپری گریس بزنید - اینکار باعث عمر بیشتر زنجیر شده - زنجیر شل نمیشه و صدای کمتری هم میده
در زمان روشن شدن چراغ اچار حتمن موتور را سرویس و اچار کشی و بازدید کامل کنید .
Mehrshad
امیر علی پارسا :
Mehrshad در تاریخ 28 مهر 96 03:29 ق.ظ گفته:
نمونه فیلتر روغن اصلی .
فیلتر های با رنگ مایل به نارنجی اصلی نمیباشند
❌⛔️ (((زمان تعویض هر 3 هزار تا )))))
Mehrshad
امیر علی پارسا :
Mehrshad در تاریخ 28 مهر 96 03:21 ق.ظ گفته:
فیلتر روغن
این قطعه در ظاهر کوچک کار بزرگی در سلامت موتور سیکلت شما انجام میده که شامل فیلتر کردن روغن( مانع از ورود براده های فلزی ) به داخل انجین موتور سیکلت میشه.
زمان تعویض فیلتر روغن. بین 3000 کیلومتر میباشد.
اگر فیلتر روغن به موقع تعویض نگردد ,جِرم زیادی روی آن قرار میگیرد (عکس بالا) که مانع از ورود روغن به قسمت های بالای موتور مثل انگشتی های سوپاپ ، صفحه کلاچ میشود وباعث آسیب دیدن و خوردگی این قطعات میشود و هزینه های زیادی را به شما تحمیل میکند.
با تعویض به موقع فیلتر روغن سلامت موتور سیکلت خود را تضمین کنید.
امیر علی پارسا :
Mehrshad در تاریخ 28 مهر 96 03:16 ق.ظ گفته:
شمع سوزنی ایریدیوم ✔️
شمع ها بستگی به کاربرد ما متفاوت است .
شمع های خوب برای مسابقات به کار می روند مثله مدل های سوزنی که دوستان اشاره کردند .
این شمع ها با احتراق بهتر موتور باعث بالا رفتن دما می شوند , این شمع ها در سرعت های بالا که برخی از شمع ها کارایی خود را از دست می دهند , بهتر عمل کرده و از سرعت بالایی در ایجاد جرقه , برخوردار هستند .
همین امر در طولانی مدت باعث فرسایش بیشتر موتور خودرو می شود و در خودروهای معمولی کاربرد خوبی ندارند .
درسته که در شتاب و سرعت تاثیر خوبی دارند , ولی گرمای بیشتری تولید کرده و به نسبت آن باید قدرت رادیاتور و ورودی های هوای دورن سپرها , ارتقاء یابند تا کارایی مطلوب تری حاصل شود .
در مورد فیلر شمع ها , هر شمعی دارای استاندارد خاص خود می باشد و باید به خوبی رعایت شود .
اگر از فیلر 1.1 به جای 0.8 استفاده شود , در سرعت های بالا ممکن است که عمل جرقه زنی به خوبی صورت نگیرد و همین امر باعث عدم احتراق در موتور می شود و در موارد حاد ممکن است این عدم فیلر گیری دقیق باعث شود در سرعت های بالا سوخت به خوبی نسوزد و این امر تکانی را در موتور ایجاد می کند و اگر در هنگام رانندگی ناگهان احساس کردید که انگار ضربه ای به موتور خورده می تواند دلیل این موضوع باشد
امیر علی پارسا :
Mehrshad در تاریخ 28 مهر 96 03:16 ق.ظ گفته:
شمع سوزنی ایریدیوم ✔️
شمع ها بستگی به کاربرد ما متفاوت است .
شمع های خوب برای مسابقات به کار می روند مثله مدل های سوزنی که دوستان اشاره کردند .
این شمع ها با احتراق بهتر موتور باعث بالا رفتن دما می شوند , این شمع ها در سرعت های بالا که برخی از شمع ها کارایی خود را از دست می دهند , بهتر عمل کرده و از سرعت بالایی در ایجاد جرقه , برخوردار هستند .
همین امر در طولانی مدت باعث فرسایش بیشتر موتور خودرو می شود و در خودروهای معمولی کاربرد خوبی ندارند .
درسته که در شتاب و سرعت تاثیر خوبی دارند , ولی گرمای بیشتری تولید کرده و به نسبت آن باید قدرت رادیاتور و ورودی های هوای دورن سپرها , ارتقاء یابند تا کارایی مطلوب تری حاصل شود .
در مورد فیلر شمع ها , هر شمعی دارای استاندارد خاص خود می باشد و باید به خوبی رعایت شود .
اگر از فیلر 1.1 به جای 0.8 استفاده شود , در سرعت های بالا ممکن است که عمل جرقه زنی به خوبی صورت نگیرد و همین امر باعث عدم احتراق در موتور می شود و در موارد حاد ممکن است این عدم فیلر گیری دقیق باعث شود در سرعت های بالا سوخت به خوبی نسوزد و این امر تکانی را در موتور ایجاد می کند و اگر در هنگام رانندگی ناگهان احساس کردید که انگار ضربه ای به موتور خورده می تواند دلیل این موضوع باشد
امیر علی پارسا :
حامد در تاریخ 26 مهر 96 10:10 ق.ظ گفته:
سلام چه نوع روغنی برای پالس ان اس خوبه
امیر علی پارسا : سینلوکس
مهدی در تاریخ 25 مهر 96 10:28 ق.ظ گفته:
سلام.چجوری گاز درجای ns200انژکتور رو کم کنم؟
امیر علی پارسا : ببرش نمایندگی
من فکر کردم کاربراتیه
ایدین در تاریخ 23 مهر 96 09:05 ب.ظ گفته:
سلام خدمت اقای پارسا لطفا میگید چجوری میتونم گاز رو کم کنم درجا خیلی گاز میخوره
و اینکه ایکاش میشد سایتو به روز رسانی کنید که کاربرها هم بتونن جواب هم رو بدن یه سایت هست برای 206 سوارهاست واقعا تو هر تایپیکیش هر سوالی میکنی چندین کاربر سریع جواب میدن و خیلی از ایرادها که بیشتر برای تجربه کم کاربرهاست بعضا با همفکری با بقیه راحت حل میشه مثلا سایتتون جوری باشه همه عضو شن و جوا همو بدن و تجربیاتشونو در اختیار هم قرار بدن حتی اعضا بتونن تایپیک بزنن مرسی ولی بازم سایتتون از هر سایتی که درباره موتور دیدم حرفه ای تره ایشالاه روز به روز بهتر شه تازه تو همون سایت که گفتم هم کلی پول برای تبلیغات میگیرن هم تایپیکهای فروش لوازمو قطعات پولیه که حتی میشه هزینه های سایتو در اوردو درامدزایی هم کرد
امیر علی پارسا : باسلام
میتونن جواب بدن ولی کسی انجام نمیده
پیچ کنار قاب بغل رو با یچی تیز مثه سویچ یا پیچ گوشی بچرخون تا کم شه
در تاریخ 23 مهر 96 07:55 ق.ظ گفته:
سلام برای موتور ان اس 150 چه روغنی باید ریخت.
امیر علی پارسا : باسلام
سینولکس موتو
مهدی در تاریخ 22 مهر 96 11:28 ب.ظ گفته:
با سلام
موتورم از قسمتی ک محرک زنجیر هستش روغن زیادی داده ایا این طبیعیه و مال روغن کاری زنجیره یا مشکله اساسیه
امیر علی پارسا : باسلام
یه سر پیش تعمیرکار ببرش
omid در تاریخ 11 مهر 96 10:47 ق.ظ گفته:
باسلام و خسته نباشید اگه امكانش هست نمایندگی های مجاز در شهره اراك رو بهم معرفی كنید ممنون میشم.
حسن در تاریخ 10 مهر 96 11:11 ب.ظ گفته:
با سلام من ی ان اس ٢٠٠ دارم زمانی ك میخوام دنده عوض كنم بیشتر تو دنده های ١ ب ٢ یا ٢ ب ٣ و بالعكس تا گازو ول میكنم موتور خاموش میشه یا بعضی وقتها بعد از یه روز موتورو ك روشن میكنم باز تا روشن میشه بعد ١ ثانیه خاموش میشه. ایراد از كجاست. ممنون
امیر علی پارسا : باسلام
شیر بنزین چک شود
آرین وطن خواه در تاریخ 8 مهر 96 11:52 ق.ظ گفته:
سلام جناب
بنده۲۰ روز پیش یه پالس ns200 انژکتور خریدم
راضی هستم ولی یه مشکلاتی داره لطفاً راهنمایی بفرمایید،.
اول اینکه تو سرعت ۶۰ به بالا وقتی گاز رو ول میکنم صدای زوزه میده، گمون کنم از قسمت خورشیدی جلو میاد، مشکل دیگه ای که داره بعضی مواقع یه صدای ریزی بهش اضافه میشه و قطع میشه تتتتتا خیلی ریز،
و اینکه میزان شل بودن زنجیر چقدر باید باشه؟! چون زنجیر من خیلی شله و راحت ۴-۵ سانت بازی میکنه،
مدل های جدیدش چراغ عقب جلوش یه سره ست
نظرتون چیه که اگر قلوه رو عوض کنم و مدل قدیمی کلید دار بندازم؟!
و سوال آخر اینکه برای تعویض لامپ چراغ جلو باید کله گی کامل باز بشه؟؟؟
ممنون
امیر علی پارسا : باسلام
تا 100 کیلومتر اول موتور نباید بیشتر از 60تا ببری این از این
100رسید ببر به نمایندگی برای اچارکشی اولیه
amin sh در تاریخ 8 مهر 96 11:44 ق.ظ گفته:
سلام روز بخیر
کیت انژکتوری پالس ns ساخت چه شرکتی هست ( بوش، زیمنس)
و شتاب ns کاربراتوری بیشتر یا انژکتور
مرسی داداش
امیر علی پارسا : باسلام
خبر ندارم
کاربراتور
در تاریخ 4 مهر 96 12:54 ق.ظ گفته:
سلام دور موتور تا چه حدی مجاز هست برای روندن بالا اورد
امیر علی پارسا : سلام
تا خط رد لاین
آتور در تاریخ 3 مهر 96 09:25 ق.ظ گفته:
سلام.موتور ان اس انژکتور خریدم.درجا موتورش خیلی صدا داره.فیلر گیری هم کردم فرقی نکرد.صداش خیلی بیشتر از کاربراتوره.ممنون میشم کمک کنید
امیر علی پارسا :
سلام
بلبرینگ کلاچو عوض کن
saeed در تاریخ 28 شهریور 96 10:40 ب.ظ گفته:
با سلام خدمت دوستان
امروز داشتم با موتور می رفتم یهو صدای تق تق از موتور اومد موتور كپ كرد دیگه روشن نشد استارت می خوره روشن نمیشه .دوستان خواهشا كمك كنید مشكل چیه بعد اینكه كجا ببرمش تعمیرگاه خوبی باشه . موتورمم پالس ns 200 . روزی تغریبا ١٠ مین باهاش میرم تا سر كار میام بهش فشارم نمیارم روغنم به موقع تعویض می كنم.
امیر علی پارسا : باسلام از کدوم شهر هستین
محمد در تاریخ 28 شهریور 96 02:21 ق.ظ گفته:
سلام
می خواستم اگر امکانش هست ادرس نمایندگی ns200داخل شیراز رو بگید ممنون میشم
امیر علی پارسا : 10111 شیراز سیدمحسن موسویان دروازه اصفهان اول خیابان تختی 0711-2225574
10347 شیراز منصور درستکار خیابان فردوسی نبش پاساژ فردوسی 0711-2223304
10358 شیراز حاج صمد تابع بردبار دروازه اصفهان اول خیابان تختی مقابل بانک 0711-2225450
10363 شیراز سیدرضا موسویان دروازه اصفهان اول خیابان حافظ جنب کبابی برگ 0711-2247047
10627 شیراز علیرضا عالم تاج خیابان تختی مقابل اداره برق جنب مسافرخانه آسیا 0711-2245636
10680 شیراز مهدی مهارلویی خیابان تختی مقابل مسافرخانه لارستان 0711-2229339
10724 شیراز عزیز عباس نژاد خیابان تختی مقابل انبار مقابل مسجد توکلی جنب بانک 0711-2234690
10729
در تاریخ 27 شهریور 96 05:47 ق.ظ گفته:
سلام اقای پارسا
یه راهنمایی ازتون میخواستم
اگر میشه خواهشا پاسخ بدین ب سوالم.
بنده میخوام ان اس 96 انژکتور بخرم ولی خیلیا میگن انژکتور بدرد نمیخورهو خیلیاش خراب شده و اینکه میگن کاربراتور بهتره.
درست میگن؟؟؟!!!!
به نظرتون کاربراتور بهتره یا انژکتور؟؟؟
امیر علی پارسا : باسلام
انژکتور یک سیستم نو پا در ایران هست و شما بخواین نخواین الان شده انژکتوری تمام وسایل و اینکه شما کاربرات هم بگیرید کم کم از روند و چرخه حذف میشه و میمونه رو دستتون پس باید با انژکتور و روش کاریش کنار بیاد .. واقعا فکر میکنی اگر بدرد نمیخورد الان کل دنیا انژکتور استفاده میکردن! به حرف چهار نفر که از موتور سواری فقط پدر موتور رو در اوردن رو بلد گوش نکن
موتورم هم اداب اصول خودشو داره
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نمایش نظرات 1 تا 30
 کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید