آموزش نگهداری، تعمیرات و نکات فنی پالس 200NS

14 مرداد 94 04:37 ب.ظ

نویسنده : امیر علی پارسا
ارسال شده در: آموزش ، باجاج ، مباحث اموزشی ،
آموزش نگهداری، تعمیرات و نکات فنی پالس 200NS
بخش 1 - روغن 

باسلام خدمت تمامی NS سواران و NS دوستان عزیز
در این تاپیک میخوایم در مورد مسایل فنی ، نگهداری و تعمیرات موتور سیکلت پالس 200NS صحبت کنیم تا کسانی که از این موتور سیکلت استفاده می کنند بتونن به نحو احسن و در بهترین شرایط ازش نگهداری کنند 
پس در همین ابتدای کار ازتون خواهش میکنم از پرداختن به مسایل غیر مربوط مثل قیمت موتور و حواشی دیگه جدا خووداری کنید و فقط مسایل فنی مربوط به تعمیرات و نگهداری رو مطرح کنید
از اساتید محترمی هم که تجربه بیشتری دارن و میتونند اطلاعاتشون رو در اختیار ما بگذارن در صورت امکان خواهش میکنم توضیحاتشون همراه با عکس باشه تا بهتر مطلب درک بشه

خوب در ابتدا بنده یک سری موارد جزیی و ابتدایی رو که از تاپیک های مختلف بدست آوردم اینجا عنوان میکنم از دوستان خواهش میکنم اگر موردی به اشتباه درج شده یا موردی بهتر سراغ دارن حتما عنوان کنند
این پست بصورت دوره ای آپدیت میشه و مطالب کل تاپیک بصورت خلاصه عنوان میشه که دوستان NS سوار بتونن راحت تر استفاده کنند

سرویس ها و بازدیدهای دوره ای:
1-تعویض روغن و فیلتر روغن بار اول روی 500 کیلومتر



سرویس های دوره ایدوره اولدوره دومدفعات بعدی بصورت منظم
تعویض روغن و فیلتر روغن500K1500Kهر 1500 K روغن و یک در میان تعویض فیلتر
سرویس دیافراگم کاربراتوبزودی
سرویس شمع هابزودی
سرویس چرخ هابزودی
فیلر گیریبزودی
تنظیم و تمیزکاری زنجیربزودی
فیلتر هوابزودی
باطریبزودی
تنظیم باد لاستیک هابزودی


علاوه بر سرویس های فوق مواردی همجون نوع روغن،شمع، فیلتر هوا،فیلتر روغن آب رادیاتور و ... نیز وجود دارد که به صورت تجربی توصیه می شود از موارد زیر استفاده شود:
1- روغن موتور سوپر پیشتاز بهران 20W50






دیدگاه ها : () 




برچسب ها: آموزش نگهداری ، تعمیرات و نکات فنی پالس 200NS ، پالس ان اس 200 ، قیمت پالس ان اس 200 ، قیمت پالس ns ، قیمت پالس ns 200 ، پالس ns ،
آخرین ویرایش: 14 مرداد 94 04:41 ب.ظ



Amir Mohammadi
4 بهمن 95 10:57 ق.ظ
سلام
خسته نباشین
ببخشین میخواستم بدونم چجوری ساعت NSتنظیم میشه؟
همچنین علامت آچار کشی ک تو صفحه کیلومتر میاد چجوری میره؟
ممنون
پاسخ امیر علی پارسا : باسلام
کامنت هارو مطالع کنید هست در کامنت ها
رامین
1 بهمن 95 04:16 ب.ظ
سلام آقای پارسا
روز خوش
خسته نباشین
چند روز سوالی پرسدم درباره اختلاف دمای خییییلی زیلد قسمت پایین بدنه انجین و قسمت بالای آن(سر سیلند)
اطلاعات جدیدی به دست آوردین؟
من نزدیک به ده دقیقه رانندگی ردم و دیدم دمای پایین کمی بالا رفته بود و فقط دستم رو گرم کرد.
ولی وقتی دستم رو به قسمت بالا زدم کاملا چسبید پوست دستم و سوخت.
ینی در عرض ده دقیقه طببیعیه این گرما؟
مچکرم
پاسخ امیر علی پارسا : باسلام
سیلندرو چک کنید
و نمیاندگی ببرید
مهدی
29 دی 95 05:21 ب.ظ
با سلام
خسته نباشید
پالس 220 دارم
لنت های سیلندر ترمز عقب و جلو خیلی به دیسک نزدیک هستند و در حالت عادی هم چرخ با اصطکاک و سخت حرکت میکند(با حرکتی به وسیله دست)
ترمزها را هوا گیری هم کرده ام
تغییری حاصل نشده
راهنمایی میفرمایید اطفا؟
با تشکر
پاسخ امیر علی پارسا : باسلام
دیسک ها رو عوض کن
یا ما بین یه واشر کوچیک بذار تا یکم فاصله بیوفته
واشره کاملا کوچیک و نازک
رامین
27 دی 95 10:16 ب.ظ
با سلام
آقای پارسا
این که دمای بدنه سیلندرو سرسیلندر خیلی بیستر از بدنه پایین انجینه طبیعیه؟
اگه طبیعیه
دلیلش چیه؟
با تشکر
پاسخ امیر علی پارسا : با سلام
والله اولین باره داره میخونم تحقیق میکنم میگم
جوادخان
25 دی 95 05:35 ب.ظ
سلام شماتوگروه تلگرام موتوربازان هستی اگه هستی لینکشو بذار
پاسخ امیر علی پارسا : باسلام
کانال
https://telegram.me/motor_bazann
..
لینک گروه

https://t.me/joinchat/AAAAAD-SmMG7i1SC-1-5xg
هادی
20 دی 95 10:40 ب.ظ
با سلام و خسته نباشید ، وتشكر از سایت خوبتون، میخواستم بدونم چرا عقربه دور موتورم از یك شرو میشه از ١٢ رد میكنه بعد چراغ قرمز هم روشنه قبلا ایجور نبود، موتورم پالس ٢٢٠ هست،سنسور كیلومتر كجاست
پاسخ امیر علی پارسا : به نمایندگی ها مراجعه کنید تا کیلومتر طرح جدید رو برات بذارن
محسن
18 دی 95 02:36 ب.ظ
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت آقای پارسا

بنده موتور پالس 220 دارم
میخوام مثل یکی از دوستان که نظرشون رو خوندم پولکیه موتور رو عوض کنم
نحوه پایین آوردن انجین و باز کردنش رو میشه راهنمایی کنین.
در ضمن میخوام کمک جلو رو سرویس کم
هزینه سرویسش خیلی زیاده
نحوه باز کردنش و همچنین میزان روغنش رو لطف میکنین توضیحی دربارش بدین؟

با تشکر از خدمات شما در این وبلاگ
پاسخ امیر علی پارسا : دوسته عزیز اونقد وارد نیسم نمیخوام به اشتباه بندازم شما رو برای باز کردن
رامین
15 دی 95 08:44 ب.ظ
سلام
پالس 220 دارم.
من میخواستم پولکیه سر سیلندر رو که روغن پس میده عوض کنم؟
حتما باید انجین رو پیاده کنم؟
پاسخ امیر علی پارسا : با سلام
بله
آرش
14 دی 95 08:43 ق.ظ
با عرض سلام من یه پالس ns دارم که وقتی دوره موتور زیر 4 باشه تقه یا دل دل میزنه ولی به محض اینکه سرعت میره بالا درست میشه لطفا راهنمایی کنید ممنونم
پاسخ امیر علی پارسا : باسلام
کاربراتتو تنظیم کن
یا شیر بنزین چک کن
جواد
13 دی 95 01:15 ق.ظ
سلام. من پالس ۱۸۰(باجاج)دارم. هر کاری میکنم استارت نمیزنه. و صفحه کیلومتر روشن و خاموش میشه. راهنمایم کنین
پاسخ امیر علی پارسا : باسلام
هل بده دنده دو بنداز
.. باطری داره ته مکیشه
11 دی 95 12:51 ق.ظ
با سلام ان اس انژکتوری هم تو بازار هست؟؟؟
پاسخ امیر علی پارسا : باسلام
بله
محمد
10 دی 95 11:11 ب.ظ
سلام من ان اس دارم تو سرعت بالا وقتی داغ میکنه فنش چند روزه روشن نمیشه میخواستم بدونم مشکل از کجاست.
با تشکر
پاسخ امیر علی پارسا : باسلام
به نمایندگی مراجعه کنید
رامین
8 دی 95 10:36 ق.ظ
سلام
من موتور 220 دارم
میخوام فیلتر روغنش رو عوض کنم
بعضی میگن این فیلتر تو قاب کلاجه
بعضیا میگن کنار اون قابه
میشه لطفا کمک کنین

ممنونم
پاسخ امیر علی پارسا : با سلام برای 220 رو نمیدونم کجاس
ولی میپرسم حتما میگم
فرامرز
5 دی 95 09:46 ب.ظ
سلام
خدا قوت
واقعا مطالبتون عالی بود اما تورو خدا بگین بدیهای این موتور چیه میخوام بگیرمش
تفاوت بین 150و200هم بگین که خیلی اقایین
پاسخ امیر علی پارسا : دوسته عزیز سلام

فرق بین 150 و 200
http://motor-bazan.mihanblog.com/post/472

3 دی 95 07:01 ب.ظ
سلام.
این موتور رو که گرفتم یکی خیلی توصیه میکرد که هرچقدر که خواستی گاز بده ولی گاز مرده نده بهش.
گاز مرده چیه و دور موتور زیرچند نباید بیاید؟
اصولا تا دور موتور چند بیشتر نروم که عمر موتور بالا باشه و در آینده خرج نذاره رو دستم؟
پاسخ امیر علی پارسا : دوسته عزیز گاز مرده یا دتده مرده
یعنی دنده ۴هستین ولی سرعتتون ۴۰ کیلومتر هست
دیگه همون دنده رو گاز ندید معکوس بکشید تا فشار نیار
علی آزادی
3 دی 95 01:29 ق.ظ
موتور من وقتی روشن میکنم استارت اول رو که میزنم خوبه خاموش شه استارت میخوره یه جورایی ولی عقربه دور موتوربالا پایین میشه یه صدای تق هم از زیر صندلی میاد باتری عوض کردم بازم درست نشد مشکلش چیه؟؟
نادراحمدی
1 دی 95 10:59 ق.ظ
پارسا جون فیلترروغن کجای موتور هست
پاسخ امیر علی پارسا : کنار انجین
علی
25 آذر 95 03:34 ب.ظ
میشه از این موتور برای مسافرت راه دوراستفاده کرددو ترک؟ وت اسپید این موتور چقدره
پاسخ امیر علی پارسا : با سلام
بله
علی
25 آذر 95 03:32 ب.ظ
سلام ممنون از سایتتون میخستم بدونم راست میگن 200nsیاتاقان میزنه یاشاتون واگر راسته برای جلوگیریش باید چکار کرد
پاسخ امیر علی پارسا : با سلام
زیاد موتور تخته نکن
بهش فشار نیار
Sam
24 آذر 95 09:25 ب.ظ
دیفراگم کاربراتور چه عملی انجام میدهد واز کجا بدونم خراب شده .باسپاس
پاسخ امیر علی پارسا : کاربراتور با سوزن ژیگلوری که به کمک دیافراگم مکشی به کار می افتد.)کاربراتوری با یک دیافراگم مکشی فنر سوار نشان داده شده است.این دیافراگم با سوزن ژیگلور مرتبط است.وقتی دریچهٔ گاز کاملاً باز می شود،مکش منیفولد بنزین به شدت کاهش می یابد.در این هنگام فنر،دیافراگم و سوزن ژیگلور را پایین می برد.در نتیجه ناحیهٔ باریکتری از سوزن در ژیگلور می ماند و سوخت بیشتری از ژیگلور می گذرد.
---
فنر پشت تلمبهٔ کاربراتور به پمپ شتاب دهنده امکان می دهد که به مدت یک ثانیه یا در همین حدود،یا تازمانی که سیستم سوخت کمکی عهده دار سوخت رسانی شود،سوخت را از خود عبور دهد.در نوع دیگری از پمپ شتاب دهنده به جای سوزن شناور از دیافراگم استفاده می شود.وقتی دریچهٔ گاز باز می شود،میله بندی گاز دیافراگم پمپ را به داخل محفظهٔ پر از سوخت می راند.در نتیجه سوخت با فشار از محفظه بیرون می آید و از ژیگلور کمکی تخلیه می شود.
پیمان
20 آذر 95 07:14 ب.ظ
NS200 ساساتش اتوماتیکه و خودش تنظیم میشه تو گرما و سرما
پاسخ امیر علی پارسا :
amin
20 آذر 95 05:08 ب.ظ
سلام
ممنون از سایت خوبتون
نحوه گرم کردن ان اس تو فصل سرمارو میشه توضیح بدین؟
ویه سوال ایا میشه رادیاتور ان اس رو عوض کرد؟برای جلو گیری از یخ زدن اب رادیاتور تو فصل سرما؟
پاسخ امیر علی پارسا : با سلام برای گرم کردن موتور 1 دقیقه درجا کارکنه
بعد تا 5دقیقه تو حرکت کاملا اروم رانددگی کنی
رادیاتور من ندیدم تاحالا
ضد یخ بریز
رضا
17 آذر 95 10:16 ب.ظ
من ns94دارم در سردی مخصوصا زمستان بعد از چند دقیقه حرکت چراغ روغن روشن میشه با قطع و وصل سویچ درست میشه و بعد دوباره اتفاق میافته تا موتور خوب گرم بشه دیگه درست میشه لطفا راهنمایی کنید
پاسخ امیر علی پارسا : با سلام
به این لینک مراجعه فرمایید

http://motor-bazan.mihanblog.com/post/660
هدایت
17 آذر 95 02:59 ب.ظ
باسلام خسته نباشی جناب چطوری لوازم اصلی را مثلا صفحه کلاج اصلی با تقلبی تشخیص بدهیم .ممنون
پاسخ امیر علی پارسا : با سلام
از نمایندگی ها سوال کنید و مغازه ایی که معتبر هست برای لوازم جانبی را به شما معرفی کنند
هدایت
17 آذر 95 02:57 ب.ظ
باسلام خسته نباشی جناب چطوری لوازم اصلی را تشخیص بدهیم .ممنون
پاسخ امیر علی پارسا : با سلام
از نمایندگی ها تهیه فرمایید
17 آذر 95 11:32 ق.ظ
سلام ممنونم ازراهنمای تون علامت آچاررینک که می افته به صفحه نشانه چیست مدل موتورم NS مدل 92
پاسخ امیر علی پارسا : با سلام
http://motor-bazan.mihanblog.com/post/628
لینک مراجعه فرمایید
حسین ایزدی
11 آذر 95 10:19 ب.ظ
سلام خدمت دوستان عزیزم سوال بنده این است که چرا با وجود پر بودن باک بنزینم ، نشانگر بنزین گاهی اوقات پایینتر و گهگاه چراغ ذخیره روشن میشه ؟با اینکه باکم پره
پاسخ امیر علی پارسا : با سلام سنسور کیلومتر مشکل دار هسست
علیرضا
11 آذر 95 04:52 ب.ظ
امیرعلى جان،دوستان عزیز سلام
یه سوال فنى
اگر بجاى روغن 20w50 حالا هرماركى از 10w40 استفاده بشه بخاطر زمستان و سرما ایرادى داره؟مشكلى پیش میاد؟
نظرتون درباره 10w40 كاسترول چیه؟
پاسخ امیر علی پارسا : با سلام
خیر ایرادی نداره
بهترم هست
کاسترول خوبه
اما بگرد ببین سینولکس پیدا میکنی سینولکس بریز
علیرضا
11 آذر 95 04:46 ب.ظ
ساعت ان اس جطور تنظیم میشه
پاسخ امیر علی پارسا : با سلام کامنت هارو بخون
Erfan
10 آذر 95 10:45 ق.ظ
شرکت تکتاز موتور سوزوکی GSX 150 را که طراحی شده توسط کارشناسان و مهندسین سری افسانه ای GSX – R سوزوکی که در نوع خود از عملکرد و سواری فوق العاده ای برخوردار است ، برای خریداران موتورسیکلت و دوستاران سوزوکی وارد بازار ایران کرده است.
پاسخ امیر علی پارسا :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نمایش نظرات 1 تا 30