نقد و بررسی موتور اسپرت پالس آر آس Pulsar 200RS

تاریخ:23 مرداد 95-11:42 ب.ظ

معرفی شرکت سازنده:
باجاج آتو، (به انگلیسی: Bajaj Auto) شرکت خودروسازی هندی است، که در زمینه تولید و عرضه انواع خودرو، اتوریکشا و موتورسیکلت فعالیت می‌نماید.
این شرکت در دهه ۱۹۳۰ توسط جمالال باجاج در راجستان راه‌اندازی شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بمبئی، هند قرار دارد و سهام آن در بازار بورس بمبئی و بورس ملی هند معامله می‌شود.

شرکت باجاج آتو دارای کارخانجات تولیدی در شهرهای پونه، اورنگ‌آباد، بمبئی و راجستان است. این شرکت در سال ۲۰۰۵ در فهرست فوربز جهانی ۲۰۰۰ در رتبه ۱٫۹۴۶ از بزرگترین شرکت‌های عمومی جهان، جای داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۱ در رتبه ۱٫۶۳۹ فوربز قرار دارد. باجاج دارای عملیات در ۵۰ کشور جهان می‌باشد. شرکت خودروسازی باجاج دومین تولیدکننده موتورسیکلت در هند و سومین در جهان است.

قوای محرکه

تک سیلندر-چهارزمانه - آب خنک - SOHC - سه شمع

Single cylinder, 4 stroke, SOHC 4valve, Liquid cooled, triple spark ,FI

Engine Type

حجم اتاق

199.5 سی سی

199.5 cc

Displacement

قطر سیلندر,طول کورس پیستون

62.5x58.8 میلی متر

62.5mm x 57.8 mm

Bore * Stroke (mm)

نسبت تراکم

9.5:1

9.5:1

Compression ratio

سیستم استارت

الکتریکی- هندلی

PEI digital transistor type

ignition

گیربکس

6 دنده

6 Speed

Transmission

حداکثر گشتاوری

18.6 نیوتن متر/8000 (R/دقیقه)

18.6 Nm @ 8000 rpm

Maximum torque

حداکثر قدرت

18 کیلو وات / 9750 (R/دقیقه)

18kW (24.5PS) @9750 rpm

Maximum power

حداکثر توان

24.16 اسب بخار

24.16

Maximum Ph(S)

حداکثر توان واقعی

23.4 اسب بخار

23.4

Maximum Ph(S) Real

کلاچ

قوته ور در روغن

Wet multi-plate

Clutch(F/R)

سیستم جرقه

تخلیه الکتریکی-  CDI

IDI-Dual mode digital ignition

Starting method

طول

1999 میلی متر

1999

L (mm)

عرض

765 میلی متر

765

W (mm)

ارتفاع

1114 میلی متر

1114

H (mm)

فاصله بین دو چرخ

1355 میلی متر

1355mm

Wheelbase

وزن خالص

165 کیلوگرم

165kg

Vehicle Quality

سیستم تعلیق جلو

تلسکوپی

Telescopic Forks, 105 mm Stroke

Front suspension

سیستم تعلیق عقب

تک کمک فنر گازی

Singel Inverted Gas-filled shox (MIG) with spring aid

Rear suspension

ترمز جلو

ترمز دیسکی ABS

300mm Petal Disc with ABS

Brake Front

ترمز عقب

ترمز دیسکی

230mm Petal Disc

Brake Rear

لاستیک جلو

17 اینچی 100/80 تیوپلس

100/80 x 17" (Tubeless)

Tyre Front

لاستیک عقب

17 اینچی 130/70 تیوپلس

130/70 x 17" (Tubeless)

Tyre Rear

ظرفیت باک

13 لیتر

13 Liter

Fuel capacity

متوسط مصرف سوخت

3.1 لیتر در هر 100 کیلومتر

3.1 Liter/100Km

Fuel consumption

حداکثر سرعت اسمی

160 کیلومتر بر ساعت

160 km / h

Maximum speed

حداکثر سرعت ثبت شده تا کنون:146 کیلومتر در ساعت

146 km / h

Maximum speed recorded so far
حداکثر سرعت متوسط:116 کیلومتر در ساعت

116 km / h

Maximum average speed

داشبورد

سرعت سنج دیجیتال الکترونیکی

Digital

Dashboard

رنگ بدنه

مشکی, زرد، قرمز

Black, Yellow, Red

Color

 

ظاهر و استایل کلی :

بدون شک پالس 200 آر اس ABS یکی از زیباترین موتور سیکلت های اسپرت موجود در بازار دنیا ازجمله ایران است که طراحی و رنگ بندی ظاهری آن بسیار چشم نواز و خیره کننده است. رنگ بندی زرد براق آن با مشکی به بهترین نحو ممکن دل هر موتورسواری را می رباید با ظاهر بسیار دل فریب خود آرزوی داشتنش را برای هر راننده ای را ایجاد می کند.کایت های آن با طراحی و شکل های آیرودینامت کاملا با استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد و با طراهی آیرو دینامیک آن دست یابی به سرعت عای بالا را بسیار راحت نموده است.

زین پالس نیز پهن و کاملا نرم است و با اندازه بسیار مناسبی که دارد هم راننده و هم سرنشین بر روی آن احساس راحتی می نمایند. متاسفانه هیچ دسته نگهدارنده ای برای سرنشین دوم در عقب موتور نصب نگردیده است اما در قسمت انتهایی کایت ها دو شیار فرو رفته قرار دارد که سرنشین دوم بتواند به واسطه آنها خود را بر روی موتورسیکلت نگه دارد که آن هم به دلیل کلاس اسپرت آن می باشد و اگر بخواهید سرنشین دیگری را سوار نمائید بهتر است حتما از کلاه ایمنی و لباس های ایمن استفاده کنید زیرا که سرعت و شتاب بالا می تواند مشکل ساز گردد.

 


زین نفر دوم که با اختلاف سطح نسبت به زین قسمت راننده طراحی گردیده است بسیار نرم بوده و کاملا پهن می باشد.  کایت کنار زین با طراحی زیبا با نوشته RS200 خود نمای زیبایی را در ترکیب بین رنگ مشکی زین و کایت زرد رنگ ایجاد نموده است.




جالبتر آنکه جا پایی هایی که برای سرنشینان بر روی موتور قرار گرفته از نوع تا شونده بوده که هم یک جای پایی راحت برای سرنشین موتور می باشد و هم در صورت زمین خوردن با موتور جلوی آسیب به بدنه موتور را خواهد گرفت.



رینگ های pulsar rs200 نیز کاملا همانند برادر خود pulsar NS200 از نوع اسپرت بوده و دارای 5 پره ستاره ای زوج می باشد که بر زیبایی موتور می افزاید این رینگ دارای کیفیت خوبی است و میتواند به خوبی برای مدت زمان های زیادی بدون هیچ گونه مشکلی دوام بیاورد.  همچنین پالس 200 آر اس دارای باکی نسبتا بزرگ و کاملا زیبا می باشد باکی با ظرفیت 13 لیتر به همراه حدود 2.5 لیتر بنزین ذخیره است .




سیستم الکترونیک و روشنایی :

پالس 200 آر اس بر خلاف رقبای هم رده خود دارای دو کاسه چراغ بسیار کوچک میباشد . اندازه ای بسیار کوچک اما با طراحی زیبا از نوع رفلکس عدسی که در تاریکی شب با نور پایین فاطله تقریبی تا 4 متر و با نور بالا حدودا 8 متر را روشن می کند. زیبایی این چراغ ها در شب بسیار خیره کننده است اما همانند سایر موتورسیکلتهای هم رده خود متاسفانه اگر با این موتور وارد تونل های تاریک در جاده ( مثلا تونل سعادت شهر به خرم بید ) شوید متوجه خواهید شد که چراغ این موتور به هیچ عنوان نمیتواند جلوی شما را روشن سازد و کاملا در تاریکی خواهید بود. ضمن اینکه در بالای هر یک از چراغ اصلی جلو یک چراغ کوچک که همچون ابرو بر بالای چراغ های اصلی می باشند وجود دارد چراغ جلوی پالس آر اس 200 با طرحی به ظاهر اخم کرده خود به نوعی انرژی مثبتی به موتور-سوار آن و دیگران القا می کند به گونه ای که نشان از جدیت و نمایان گر قدرت بی شمار آن است.



چراغ های راهنمای این موتور دارای سطح کوچک اما میزان ایجاد نور بزرگی هستند و به خوبی میتوانند در زمان تغیر مسیر های شما سایر رانندگان جلو و پشت سر شما را آگاه سازند. پایه های این راهنماها از نوع لاستیکی و با انعطاف بالایی هستند تکنولوژی لامپ های این راهنما ها از لاپ های LED که دارای طول عمر بالایی هستند می باشند.



چراغ عقب نیز با طراحی نسبتا ساده و با کاسه چراغ بارک خود و به شکل نعل اسب طراحی گردیده است و هماهنگ با ظاهر موتور طراحی شده که در آن جهت ایجاد روشنایی از LED استفاده گردیده که بسیار سطح روشن و بزرگی را ایجاد میکند و چراغ استاپ ترمز که دارای لامپ معولی است در هنگام ترمز گیری نور واضحی را منتشر می کنند .



سیستم ترمز گیری :

ترمز های پالس آر اس 200 نسبت تمام رقبای خود از نظر کمی و کیفی  ارتقا یافته اند ترمز های این موتور هم در جلو و هم در عقب از نوع دیسکی بوده اما تنها تفاوت اصلی و چشم گیر این ترمز ها استفاده از سیستم ABS در چرخ جلو آن می باشد به طوری که در سرعت های بالای 90 کیلومتر در ساعت اطمینان بیشتری به موتور-سوار خود میدهند و در سرعت های متوسط رو به بالا کنترل موتور سیکلت از دست خارج نشده و موتور سیکلت با حفظ تعادل کامل متوقف می گردد.







سیستم تعلیق و فنر بندی :

کمک های Pulsar 200RS در جلو از نوع تلسکوپی و در عقب از یک تک کمک فنر استفاده شده که به لطف استفاده از سیستم کمک فنر های گازی نیتروژنی همانند رقبای خود بسیار نرم بوده و رانندگی با آن بسیار دلپذیری را پیست های مسابقه فراهم می کند هر چند که کلاس این موتورسیکلت اسپرت است اما برای جاده ها و خیابان های پر چاله چوله هم کاملا کارا بوده و می توان از آن استفاده نمود. استفاده از کمک فنر های گازی هرچند شاید خیلی در ظاهر کارا نباشد اما در رانندگی های طولانی مدت و یا در شوک های ناشی از دس اندازهای سطح خیابان ها جلوی هر گونه ضربه یکباره به ستون فقرات راننده را خواهد گرفت.



دوشاخ عقب موتور باسیستم تنظیم دقیق حلزونی دنده تنظیم می گردد به صورتی که برای دست یابی به سرعت بالا نیاز به تراز بودن چرخ عقب بوده تا در سرعت های بالای 110 کیلومتر بر ساعت تعادل موتورسیکلت حفظ گردد و موتورسیکلت دچار موج نگردد و راننده بتواند در سرعت های بسیار بالا بدون هیچ گونه مشکلی اقدام به رانندگی نماید.



کنسول و نشانگر های دسته فرمان :

کنسول پالس 200 یک بخش کامل و زیبا است که کلیه اطلاعات مورد نیاز راننده را در قالب سیستم تلفیقی آنالوگ و دیجیتال خود به وی ارایه می دهد . کنسول این موتور کامل بوده  و به  سه بخش نشانگر دور موتور که در وسط  قرار داده شده و نشانگر سرعت و ساعت و میزان سوخت در سمت راست و وضعیت چراغ ها و سطح روغن و باتری و نشانگر میزان سطح آب رادیاتور تقسیم شده است. برخی از امکانات درون داشبورد شامل نمایش ساعت، سرعت، مصافت، میزان بنزین می باشد اما یک امکان جدید هم در این نمایشگر قرار داده شده و آن هم  نمایش حداکثر سرعت دست یافته می باشد که برای تست تاپ اسپید نهایی آن در جاده های می باشد.

سایر دکمه ها و اقلام جا داده شده در دسته فرمان شامل استارت، تنظیم روشنایی نور پایین و بالا، چراغ سلام،  بوق و دکمه فلاشر ها است .







 

قدرت و شتاب:

موتور سیکلت پالس 200 آر اس دارای یک انجین با حجم اتاق احتراق واقعی 199.5 سی سی با توان 18 کیلوات و گشتاور 18.6 نیوتن متر به همراه گیربکس 6 دنده با سیستم خنک شونده هوا-خنک و یک کاربراتور آبی و سیستم استارت الکتریکی - هندلی با میزان مصرف متوسط سوخت 3.1 لیتر در هر 100Km می باشد.




انجین موتورسیکلت Pulsar RS 200 مجهز به فیلتر روغن کاغذی و نشانگر سطح روغن IPS می باشد.





قدرت:

قدرت اسمی این موتور 24.16 اسب بخار است و قدرت واقعی آن 23.4 اسب بخار می باشد شکل آیرو دینامیکی و گیربکس سرعتی آن باعث شده تا با دارا بودن حجم سیلندر 200cc آن در جاده ها با شیب 10% با قدرت و سرعت کاملا خوبی بدون کاش دنده به حرکت خود ادامه می دهد. قدرت بی نظیر این موتور شما را در جاده ها شگفت زده خواهد نمود به گونه ای که رده بندی این موتورسیکلت در کلاس اسپرت را تحسین خواهید نمود.

 

شتاب:

شتاب اولیه این موتور با گشتاور 18.5 نیوتن متر از صفر تا 80 کیلومتر در 10 ثانیه صورت میپزیرد. شتابی که در لحظه اول برای دست یابی به سرعت صفر تا 60 ثانیه بسیار اندک بوده و تنها در 5.2 ثانیه صورت می گیرد.

 

سرعت:

سرعت اسمی این موتورسیکلت در کلاس اسپرت 160km/h می باشد که در عمل با شیب موافق و باد موافق تا کنون به رکورد 146 کیلومتر بر ساعت دست پیدا نموده است. که برای حجم سیلندر 200cc آن یک شاهکار می باشد.

 

مصرف سوخت:

مصرف متوسط سوخت این موتور با سرعت 80 کیلومتر در ساعت 3.1 لیتر در هر 100Km می باشد. که با افزایش سرعت تا 100km تا 4.2 لیتر نیز می رسد و با یک باک 13 لیتری شما میتوانید 300 کیلومتر را طی کنید.

 

صدای اگزوز:

صدای موتورسیکلت پالس 200 آر اس کمی زیاد است اما ظاهر اگزوز این موتورسیکلت و صدای نرم و دلنشین آن دلالت بر قدرت انجین آن دارد.



لاستیک:

موتور سیکلت پالس 200 آر اس مجهز شده به دو لاستیک 17 اینچی با ابعاد 100/80 در جلو و 130/70 در عقب می باشد. لاستیک ها از نوع تیوپلکس و برای سرعت های بالا طراحی گردیده شده است. این لاستیک ها دارای آج کوتاه بوده که به خوبی می تواند در مسیر های خیس به خوبی چسبندگی خود را به زمین حفظ کند. نکته قابل توجه اینکه برای رانندگی با موتورسیکلت پالس 200 در سرعت های بالای 110 کیلومتر در ساعت ابتدا باید با حداقل طی یک مسید 60 کیلومتری دمای لاستیک ها را به 100 درجه سانتیگراد برسانید زیرا که در صورتی که دمای لاستیک پایین باشد میزان سطح چسبندگی لاستیک کم بوده و خطر لیز خوردن بسیار زیاد می باشد.



حساس کامپیوتر



نوع مطلب : بررسی موتور  باجاج 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
کیوان
26 فروردین 96 05:22 ب.ظ
سلام آقای پارسا
من اینطور که مشخصات ns انژکتوری را دیدم با rs یکی هست ولی چطوریه که شما خودتون rs را بیشتر ترجیح میدید؟؟
آیا بازم بین rs و ns تفاوتی هست؟؟؟
پاسخ امیر علی پارسا : با سلام سرعت نهایی ان اس بالاتر هس
ولی همچی سرعت نیس
خوشگلی خوش استایلی موتور هم ملاک هست
من از خوشم میاد از ار اس
رضا
25 فروردین 96 01:26 ق.ظ
سلام rs برای جاده خوبه یا نه؟برای مسافتهای 300کیلومتر...
پاسخ امیر علی پارسا : بله اگر فشار نیاری بهش
دانیال
19 فروردین 96 08:45 ب.ظ
سلام و خسته نباشید خدمت تیم موتور بازان با وبلاگ بینظریتون که الان یکسالی میشه فنتونم.
سولم این بود که این موتور گارد نداره و اصا جایی هم برای نصب گارد های استوانه ای وجود نداره براش و خب موتوره دیگه ممکنه بیوفته به هرحال.ایا بیمه بدنه هست برای این موتور ها اگه هست چقده قیمتش؟؟
و سوال دیگه اینکه بین ان اس انژکتور و ار اس با صرف نظر از ظاهر کدومو پیشنهاد میکنین؟
پاسخ امیر علی پارسا : سلام دانیال دوسداشتنی
میتونید بجا گارد پروکشن نصب کنید که همون کارو میکنه
ان اس شتاب بیشتری داره
علی
11 اسفند 95 10:02 ق.ظ
سلام ببخشید من میخوام rs بخرم ولی بعضی از دوستان میگن شاتون میزنه یا زود موتورش به صدا درمیاد واقعا همین طوریه یا موتور خوبیه؟
پاسخ امیر علی پارسا : هرموتوری بد راه ببری مشکل دار میشن
خوب برخورد کن با موتور مرگش نمیزنه
کیوان
10 بهمن 95 12:43 ب.ظ
باسلام
من در پاسخ به میلاد جان باید یک سری توضیحاتی بدم
ببینید اینکه میگند موتور را باید گاز بدید تا لش بار نیاد و یا مامانی بار نیارید این اشتباه هست ، درسته موتور سرعتش خوب میشه و بهتر و لی از اونطرف هم موتورتون زودتر به روغن سوزی می افته، موتور سیکلت هم وقتی رفت برای تعمیر موتور دیگه اینجینش هیچ وقت مثل اولش نمیشه و قیمت موتورسیکلت هم نصف میشه.
ببینید دوستان سیستم موتور سیکلت به این صورت هست که از ابتدا که نوهست سرعتش معمولیه تا اینکه خوب اببندی به مرور زمان که شد سرعتش به اوج میریسه که در این موقع رینگ و پیستان موتور جا باز میکنه و بعد از اون رفته رفته موتور ضعیف میشه تا برسه به روغن سوزی .
شما با گاز دادن زیاد یا به اصطلاح خودتون با لش بار نیاوردن موتور دارید سرعت زمان رسیدن به نقطه اوج سرعت موتورتون را کوتاه میکنید فقط همین.
حالا آقای پارسا شما میتونید روی نظر من و یا میلاد جان نظر نهایی را بدید.
در ضمن من بهترین روغن با گرانوی n که از کاسترل هم گرونتره میریزم اخر سرعتش هم 140 بیشتر نمیره و الان هم که فیلرش را تو این فصل سفت کرده اخر سرعتش 130 تا هست
کیوان
10 بهمن 95 11:53 ق.ظ
باسلام
من در پاسخ به میلاد جان باید یک سری توضیحاتی بدم
ببینید اینکه میگند موتور را باید گاز بدید تا لش بار نیاد و یا مامانی بار نیارید این اشتباه هست ، درسته موتور سرعتش خوب میشه و بهتر و لی از اونطرف هم موتورتون زودتر به روغن سوزی می افته، موتور سیکلت هم وقتی رفت برای تعمیر موتور دیگه اینجینش هیچ وقت مثل اولش نمیشه و قیمت موتورسیکلت هم نصف میشه.
ببینید دوستان سیستم موتور سیکلت به این صورت هست که از ابتدا که نوهست سرعتش معمولیه تا اینکه خوب اببندی به مرور زمان که شد سرعتش به اوج میریسه که در این موقع رینگ و پیستان موتور جا باز میکنه و بعد از اون رفته رفته موتور ضعیف میشه تا برسه به روغن سوزی .
شما با گاز دادن زیاد یا به اصطلاح خودتون با لش بار نیاوردن موتور دارید سرعت زمان رسیدن به نقطه اوج سرعت موتورتون را کوتاه میکنید فقط همین.
حالا آقای پارسا شما میتونید روی نظر من و یا میلاد جان نظر نهایی را بدید.
در ضمن من بهترین روغن با گرانوی n که از کاسترل هم گرونتره میریزم اخر سرعتش هم 140 بیشتر نمیره و الان هم که فیلرش را تو این فصل سفت کرده اخر سرعتش 130 تا هست
محمد
8 بهمن 95 06:13 ب.ظ
سلام و ممنون از سایتتون....
میخواستم بدونم لوازمی از قبیل آینه گلگیر جلو و یا خطر عقب این موتور و به طور کلی لوازمش چه قیمت هستش؟
در ضمن یه سوال اینکه دزدگیر های تصویوری برای موتور خوب هستش یا نه؟
پاسخ امیر علی پارسا : باسلام بله هست
میتونی نصب کنی قشنگ میشه
میلاد
23 دی 95 06:29 ب.ظ
در جواب اون دست عزیز كه گفتن سرعت ان اس بیشتر از ار اس هست بگم كه درسته ان اس چه توی شتاب وچه توی سرعت از اراس سرتره چون خودم ان اس دارم و چن تا از دوستام ار اس كه باهم انداختیم از همون اول ار اس جلو زده با اینكه من وزنم سنگین تر بوده و ٢ ترك هم انداختیم كه واقعا ار اس دیگه خیلی عقب موند فك میكنم مشكل از انژكتور ار اس باشه چون فقط گاز میخوره شتاب سرعت نداره من با ان اس به سرعت١٥٢ تا كه بیشتر از اون دیگه نمیره رسیدم و ار اس هم كه دستم بود به١٤٨ تا رسید نمیدونم دوستان چطور میگن ١٣٠ تا موتور لش بار نیارید روغن به موقع عوض كنید یكم گاز بدین موتور باز بشه. اون دوستم كه گفت چق چق انجین صدا میده روغن موتور عوض كنه كاسترول ٢٠-٥٠ بریزه موتورم خشكه یه مقدار كار كنه حل میشه و بی سر صدا كار میكنه موتوراشم عالین شاتون اینا نمیزنن من كه٢ ساله دستمه بعد عید میخوام ار اس بردارم طوری ابندی میكنم كه ١٥٢ تا مثل ان اس بره.با تشكر از اقا پارسا بابت سایت خوبشون.(موتور مامانی بار نیارین بگازین تا باز بشه)
بهمن
18 دی 95 06:23 ق.ظ
یه وقت میبینی ظاهر موتور به دلت میشینه و میخری شاید خیلی ها بگن بد یا خوبه ولی نظر اصلی نظر خودته هر چی دلت دوست داره رو بگیر که پشیمون نشه دلتو بزنه ولی از نظر اصولی ns200 انژکتور بهتره چون Rs
165 کیلو هست ولی ns گ 145 کیلو 20 کیلو وزنش کمتر از ار اس هست و تو سربالایی و هنگامی که دو ترک هستی راحت تر میکنه موتور و موقع لایه کشی بخاطر این که وزنش کمتر قدرت مانور بیشتری میده ار اس مثل موتور ریس و فرمانش زیاد نمیپیچه و با قدرت مانوری که موتور سوار میده دور میزنه ار اس تو سرعت بالا زیاد باید موتور رو بخوابونی و فرمان ns راحت تر دور میزنه من چند ماه خودم یهns200 انژکتور گرفتم
راضی هستم
8 دی 95 07:03 ب.ظ
با سلام
آقای پارسا من متوتور را برای سروس اولیه و آچار کشی بردم نمایندگی ،
نمایندگی برام فیلر گیری کرد گفتند چون زمستان هست باید فیلرش سفت باشه
حالا از وقتی فیلرگیری کردند یه 10 تایی از سرعتش کم شده قبلا 140 تا میرفت ولی الان 130 تا بیشتر نمیره ، نمایندگی گفت بخاطره فیلرش هست که سفت کردیم ، و برا عید که هوا گرم شد بیاریدش تا فیلرش را شل کنیم تا بیشتر بره.
آیا این موضوع درسته؟
آیا فیلرگیری لازم بود؟
پاسخ امیر علی پارسا : دوسته عزیز سلام
بله لازم بود و زمستان سفت باید بشه واسه همین موتور یکم سنگین کار میکنه
بعد عید که فیلر ازاد میشه یا همون شل موتور جووون میگیره
چیز مهمی نیس
Erfan
20 آذر 95 12:14 ب.ظ
سلام
الان قیمت این موتور چنده؟؟؟
این رو بخرم بهتره یا Ns200???
پاسخ امیر علی پارسا : 12ملیون
ان اس
Amir
28 آبان 95 01:33 ق.ظ
اقا پارسا من یدونه Ns 150دارم الان صدا یاتاقان میده میگن یاتاقان گشاد کرده من Rsدوست دارم بنظرت این موتورم همین طور میشه؟؟؟؟؟
پاسخ امیر علی پارسا : دوسته خوبم این مدل موتورا رو نباید بکشی
مخصوصا دنده یکو دو دورو
تمومی محصولات جدید چه بااجاج چه تی وی اس چه بنلیی فرقی نداره
بد استفاده کنی بد اذیت میکنه
Amir
27 آبان 95 02:16 ب.ظ
شرمنده ایناهم مثل NS200مشکل شاتون یا یاتاقان داره؟؟؟؟؟
پاسخ امیر علی پارسا : با سلام
بله
6 آبان 95 09:24 ب.ظ
لاستیکاش زیاد نرم نیست ؟
چون من توی بیرون شهر یعنی طبیعت باهاش برم کلا برای off road خوبه؟
میشه وقتی میخوام توی off road باهاش برم لاستیک اندازه خودش ولی مخصوص off road بندازم
زمین منطقه شنی و گل نرم می باشد سنگی نیست.
لاستیکای خودش ضربه نمیبینه با این نوع زمین خاکی که گفتم
پاسخ امیر علی پارسا : دوسته خوبم این موتور ها لاستیک کیپس یا اسپید سرشونه
طبیعت معنایی نداره تو ایران برای این موتور ها
من خودم شمالم ولی نمیرم
موتور داغون میشه
جاده خاکی عیب نداره جاده سنگ ریزه نبر این موتورو
کیوان
5 آبان 95 06:42 ب.ظ
با سلام
آقای پارسا این موتور دارای 3 شمع هست
میخواستم بدونم شمعی که روی این موتور بسته میشه توسط کارخانه از نوع مرغوب هست؟؟ یا اگر مرغوب نیست شما مارک و مدل دیگه ای پیشنهاد میکنید برای شتاب بهتر و بهینه کارکرد موتور؟؟؟
اگر سراغ داریدمنو راهنمایی کنید؟؟
درضمن شمع را بعد از چند کیلومتر باید عوض کرد؟؟
پاسخ امیر علی پارسا : باسلا
بله
شمع های خوبی داره
هر 4هزار عوض کنید
کیوان
3 آبان 95 05:11 ب.ظ
سلام
آقای پارسا اگزوز این موتور را میشه عوض کرد و اگزوز حرفه ای روش گذاشت؟
اگر میشه معرفی کنید چه مارک اگزوزی میشه گذاشت روش؟
پاسخ امیر علی پارسا : با سلام بله میشه
اما انجام ندید چون به موتور فشار میاد
کیوان
3 آبان 95 11:07 ق.ظ
ترمز جلوش abs خوب هم عمل میکنه
انژکتوری هم هست
یک سیلندر چهار سوپاپه و سه تا شمع میخوره برا همین شتاب اولیش از ns کمی بیشتر
قیمتش هم من در اصفهان خریدم
راسیاتش اینجا بستگی به رنگش داره رنگ زردش از همه گرون تره
رنگ زردش را 11300
رنگ مشکی 11 تومن
فقط کاش این موتور 250 سی سی بود
در ضمن من تو اینترنت خوندم که میگفت شرکت باجاج 400 سی سیش را هم زده دقیقا با همین اتاق
میتونید توی اینترنت سرچ کنید و ببینید
علیرضا محمدی
2 آبان 95 04:17 ب.ظ
قیمت این موتور در حال حاضر چنده
فقط ترمز جلوش ABS ؟
پاسخ امیر علی پارسا : باسلام 11ملیون
کیوان
2 آبان 95 12:25 ب.ظ
با سلام
ببین دوست خوبم من یک ماهی هست که این موتور را خریدم موتور روان وخوبی هستش گیربکسش گیر نمیکنه فلابش صدا نمیده داغ نمیکنه سیستم خنک کنندش با آب هست خیلی هم خوش دسته فقط تنها مشکلی که داره اینجینش هست که 200 سی سی ، یه چنین موتوری باید 250 سی سی میبود.
نهایت سرعتش هم 130 تا بیشتر نمیره یعنی اگر بیشتر گاز بدی دور موتور میره توی اون محدوده قرمز رنگ که برای موتور ضرر داره.
اگه بخواهی باهاش مسافرت بری اونقدرا انتظار سرعت را ازش نداشته باش
من از قدرت و سرعتش راضی نیستم، ضعیفه در حد یک موتور 200 سی سی
ولی در بقیه موارد موتور خوبیه
پاسخ امیر علی پارسا : مرسی از توضیحاتت
bajaj
1 آبان 95 04:37 ب.ظ
ارزش خرید داره این موتور؟
خرابی و خرج داره؟
برای شهر این یا ns انژکتوری؟
بیشتر برای ظاهر اینو پسندیدم و گرنه ns انتخابمه با این حساب اگه موتور بی دردسریه rs بگیرم؟
نظرتون چیه
کسای که خریدن هم بگن سوال ازشون دارم
پاسخ امیر علی پارسا : با سلام بله
خرابی خرج بستگی به رفتار شما با موتورتون داره
اینم انژکتور هست
علیرضا
30 مهر 95 05:36 ب.ظ
اقا یه سوال برای گرفتن گواهی نامه موتور چند سالگی میشه اقدام كرد چون شنیدم گواهی نامه موتور زیر٢٥٠ سی سی ١٧ سال میشه گرفت درسته؟
پاسخ امیر علی پارسا : باسلام
18سالگی
کیوان
27 مهر 95 02:52 ب.ظ
سلام
آقاس پارسا اسم اون روغنی که برای این موتور مناسب بود و گفتید خیلی خوبه یادتون اومد که معرفی کنید به من؟؟
چون سرق قبل ازتون پرسیدم گفتید اسمش را یادتون نیست
پاسخ امیر علی پارسا : کیوام عزیز سلام
سینولکس
کیوان
26 مهر 95 09:52 ق.ظ
باسلام
آقای پارسا تو مشخصات فنی در پارامتر سرعت معمولا نوشتن سرعت اسمی
منظور از سرعت اسمی چیه؟؟؟
پاسخ امیر علی پارسا : سرعت اسمی سرعتیه که 8قسمت میتونی تبدیلش کنی
درکل سرعتی که میتونه ثابت بمونه براتون
ali
24 مهر 95 07:02 ب.ظ
سلام چرا قیمت موتور 200آر اس با بنلی 250تک سیلندر تقریبایکیست ؟ بخاطر کیفیت خوبه آراسه؟ یا بخاطر کیفیت پایین بنلیه؟
پاسخ امیر علی پارسا : دوسته خوبم چون بنللی دور اولشه محصولاتش داخل ایران اومده برای اینکه جا بیوفته قیمتاشو یکم پایین داده
دانیال
24 مهر 95 02:53 ب.ظ
سلام موتوری در حد همین قیمت زیبا تر هستش تو بازار
پاسخ امیر علی پارسا : با 12 ملیون دوسته من میتونی هیوسانگ کارکرده بگیری
وگرنه صفر بخوای بگیری همینه
کیوان
24 مهر 95 11:50 ق.ظ
سلام
آقای پارسا من بع از 1100 کیلومتز گازش را گرفتم رو دنده 6 عقربه دور موتور به نز دیک قرمز که رسید سرعتش 130 تا شد البته بازم جای گاز داشت ولی من نخواستم به محدوده قرمز رنگ دور موتور برسه.
حالا سوال من اینه تمام سرع این موتور همین 130 هستش؟؟؟
فکر نمیکنید برای یک موتور 200 سی سی این سرعت کمی هست؟؟
یا اینکه جلوی سرعتش را تو کارخانه تولید گرفتند؟؟
پاسخ امیر علی پارسا : دوسته خوبم سلام
این موتور به علت سنگین بودن بیشتر ازین نمیره
شاید محدود کننده نصب کنن و سرعتتش بیشتر از 140 نیست
محمد
14 مهر 95 01:28 ق.ظ
سلام آقا پارسا میشه ترمز دیسکی عقبو برداری به جاش ABS بذاری؟مشکلی نداره که ها یانه شاید به مواور نخوره ممنون میشم جواب بدید
پاسخ امیر علی پارسا : شدن میشه اما دوسته من برات خیلی بالا درمیاد
کیوان
7 مهر 95 11:20 ق.ظ
سلام
من به محض خرید این موتور روغنش را بعد 15 کیلومتر عوض کردم و روغن 10-40 هیوندای با کیفیت SN ریختم. روغن کره ای اصله ،خوبه؟
بهترین روغنی که برای این موتور پیشنهاد میکنید چیه؟؟
پاسخ امیر علی پارسا : سلام
روغن خوبی ریختید زمستان هم هست 1040 خوبه
اون اسم روغنو فراموش کردم خیلی خوبه
کیوان
5 مهر 95 05:02 ب.ظ
با سلام
این موتور از لحاظ زیبایی واقعا قشنگه فقط تنها موردی که میشه گفت از زیبایش کم میشه آینه هاش هست ، خیلی آینه هاش بلنده و از اسپرت بودنش کاسته ، آیا میتونم آینه کوتاه تر و بهتری روی اون نصب کنم ؟؟
پاسخ امیر علی پارسا : دوسته خوبم سلام
بله میتونی یک آینه دیگه بگذارید
کیوان
4 مهر 95 12:07 ب.ظ
سلام
من rs 200 را خریدم الان چند روزیه باهاش دارم آهسته میرم تا آب بندی بشه تا حالا که موتور خوب و راحتیه دنده هاش هم راحت عوض میشه فلاپش هم صدا نداره و خوبه ، فقط یه چیزی، صدای موتور یه جوریه نمیدونم این صدای شاتون هست یا صدای طبیعیه این موتور هست؟ چون وقتی درجا داره کار میکنه چخ چخ چخ صدا میده درواقع صداش با موتورهای دیگه فرق داره. آیا فیلرگیری میخواد؟؟ یا اینکه صدای طبیعیشه؟؟
خلاصه خیلی میترسم که این صدای شاتون زدن باشه
پاسخ امیر علی پارسا : دوسته خوبم سلام
تا 5000هزار کیلومتر عادیه برای صفر بودنشه
برای اطمینان بیشتر به نمایندگی سر بزن
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر



نمایش نظرات 1 تا 30