معرفی شرکت سازنده:
باجاج آتو، (به انگلیسی: Bajaj Auto) شرکت خودروسازی هندی است، که در زمینه تولید و عرضه انواع خودرو، اتوریکشا و موتورسیکلت فعالیت می‌نماید.
این شرکت در دهه ۱۹۳۰ توسط جمالال باجاج در راجستان راه‌اندازی شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بمبئی، هند قرار دارد و سهام آن در بازار بورس بمبئی و بورس ملی هند معامله می‌شود.

شرکت باجاج آتو دارای کارخانجات تولیدی در شهرهای پونه، اورنگ‌آباد، بمبئی و راجستان است. این شرکت در سال ۲۰۰۵ در فهرست فوربز جهانی ۲۰۰۰ در رتبه ۱٫۹۴۶ از بزرگترین شرکت‌های عمومی جهان، جای داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۱ در رتبه ۱٫۶۳۹ فوربز قرار دارد. باجاج دارای عملیات در ۵۰ کشور جهان می‌باشد. شرکت خودروسازی باجاج دومین تولیدکننده موتورسیکلت در هند و سومین در جهان است.

قوای محرکه

تک سیلندر-چهارزمانه - آب خنک - SOHC - سه شمع

Single cylinder, 4 stroke, SOHC 4valve, Liquid cooled, triple spark ,FI

Engine Type

حجم اتاق

199.5 سی سی

199.5 cc

Displacement

قطر سیلندر,طول کورس پیستون

62.5x58.8 میلی متر

62.5mm x 57.8 mm

Bore * Stroke (mm)

نسبت تراکم

9.5:1

9.5:1

Compression ratio

سیستم استارت

الکتریکی- هندلی

PEI digital transistor type

ignition

گیربکس

6 دنده

6 Speed

Transmission

حداکثر گشتاوری

18.6 نیوتن متر/8000 (R/دقیقه)

18.6 Nm @ 8000 rpm

Maximum torque

حداکثر قدرت

18 کیلو وات / 9750 (R/دقیقه)

18kW (24.5PS) @9750 rpm

Maximum power

حداکثر توان

24.16 اسب بخار

24.16

Maximum Ph(S)

حداکثر توان واقعی

23.4 اسب بخار

23.4

Maximum Ph(S) Real

کلاچ

قوته ور در روغن

Wet multi-plate

Clutch(F/R)

سیستم جرقه

تخلیه الکتریکی-  CDI

IDI-Dual mode digital ignition

Starting method

طول

1999 میلی متر

1999

L (mm)

عرض

765 میلی متر

765

W (mm)

ارتفاع

1114 میلی متر

1114

H (mm)

فاصله بین دو چرخ

1355 میلی متر

1355mm

Wheelbase

وزن خالص

165 کیلوگرم

165kg

Vehicle Quality

سیستم تعلیق جلو

تلسکوپی

Telescopic Forks, 105 mm Stroke

Front suspension

سیستم تعلیق عقب

تک کمک فنر گازی

Singel Inverted Gas-filled shox (MIG) with spring aid

Rear suspension

ترمز جلو

ترمز دیسکی ABS

300mm Petal Disc with ABS

Brake Front

ترمز عقب

ترمز دیسکی

230mm Petal Disc

Brake Rear

لاستیک جلو

17 اینچی 100/80 تیوپلس

100/80 x 17" (Tubeless)

Tyre Front

لاستیک عقب

17 اینچی 130/70 تیوپلس

130/70 x 17" (Tubeless)

Tyre Rear

ظرفیت باک

13 لیتر

13 Liter

Fuel capacity

متوسط مصرف سوخت

3.1 لیتر در هر 100 کیلومتر

3.1 Liter/100Km

Fuel consumption

حداکثر سرعت اسمی

160 کیلومتر بر ساعت

160 km / h

Maximum speed

حداکثر سرعت ثبت شده تا کنون:146 کیلومتر در ساعت

146 km / h

Maximum speed recorded so far
حداکثر سرعت متوسط:116 کیلومتر در ساعت

116 km / h

Maximum average speed

داشبورد

سرعت سنج دیجیتال الکترونیکی

Digital

Dashboard

رنگ بدنه

مشکی, زرد، قرمز

Black, Yellow, Red

Color

 

ظاهر و استایل کلی :

بدون شک پالس 200 آر اس ABS یکی از زیباترین موتور سیکلت های اسپرت موجود در بازار دنیا ازجمله ایران است که طراحی و رنگ بندی ظاهری آن بسیار چشم نواز و خیره کننده است. رنگ بندی زرد براق آن با مشکی به بهترین نحو ممکن دل هر موتورسواری را می رباید با ظاهر بسیار دل فریب خود آرزوی داشتنش را برای هر راننده ای را ایجاد می کند.کایت های آن با طراحی و شکل های آیرودینامت کاملا با استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد و با طراهی آیرو دینامیک آن دست یابی به سرعت عای بالا را بسیار راحت نموده است.

زین پالس نیز پهن و کاملا نرم است و با اندازه بسیار مناسبی که دارد هم راننده و هم سرنشین بر روی آن احساس راحتی می نمایند. متاسفانه هیچ دسته نگهدارنده ای برای سرنشین دوم در عقب موتور نصب نگردیده است اما در قسمت انتهایی کایت ها دو شیار فرو رفته قرار دارد که سرنشین دوم بتواند به واسطه آنها خود را بر روی موتورسیکلت نگه دارد که آن هم به دلیل کلاس اسپرت آن می باشد و اگر بخواهید سرنشین دیگری را سوار نمائید بهتر است حتما از کلاه ایمنی و لباس های ایمن استفاده کنید زیرا که سرعت و شتاب بالا می تواند مشکل ساز گردد.

 


زین نفر دوم که با اختلاف سطح نسبت به زین قسمت راننده طراحی گردیده است بسیار نرم بوده و کاملا پهن می باشد.  کایت کنار زین با طراحی زیبا با نوشته RS200 خود نمای زیبایی را در ترکیب بین رنگ مشکی زین و کایت زرد رنگ ایجاد نموده است.




جالبتر آنکه جا پایی هایی که برای سرنشینان بر روی موتور قرار گرفته از نوع تا شونده بوده که هم یک جای پایی راحت برای سرنشین موتور می باشد و هم در صورت زمین خوردن با موتور جلوی آسیب به بدنه موتور را خواهد گرفت.



رینگ های pulsar rs200 نیز کاملا همانند برادر خود pulsar NS200 از نوع اسپرت بوده و دارای 5 پره ستاره ای زوج می باشد که بر زیبایی موتور می افزاید این رینگ دارای کیفیت خوبی است و میتواند به خوبی برای مدت زمان های زیادی بدون هیچ گونه مشکلی دوام بیاورد.  همچنین پالس 200 آر اس دارای باکی نسبتا بزرگ و کاملا زیبا می باشد باکی با ظرفیت 13 لیتر به همراه حدود 2.5 لیتر بنزین ذخیره است .




سیستم الکترونیک و روشنایی :

پالس 200 آر اس بر خلاف رقبای هم رده خود دارای دو کاسه چراغ بسیار کوچک میباشد . اندازه ای بسیار کوچک اما با طراحی زیبا از نوع رفلکس عدسی که در تاریکی شب با نور پایین فاطله تقریبی تا 4 متر و با نور بالا حدودا 8 متر را روشن می کند. زیبایی این چراغ ها در شب بسیار خیره کننده است اما همانند سایر موتورسیکلتهای هم رده خود متاسفانه اگر با این موتور وارد تونل های تاریک در جاده ( مثلا تونل سعادت شهر به خرم بید ) شوید متوجه خواهید شد که چراغ این موتور به هیچ عنوان نمیتواند جلوی شما را روشن سازد و کاملا در تاریکی خواهید بود. ضمن اینکه در بالای هر یک از چراغ اصلی جلو یک چراغ کوچک که همچون ابرو بر بالای چراغ های اصلی می باشند وجود دارد چراغ جلوی پالس آر اس 200 با طرحی به ظاهر اخم کرده خود به نوعی انرژی مثبتی به موتور-سوار آن و دیگران القا می کند به گونه ای که نشان از جدیت و نمایان گر قدرت بی شمار آن است.



چراغ های راهنمای این موتور دارای سطح کوچک اما میزان ایجاد نور بزرگی هستند و به خوبی میتوانند در زمان تغیر مسیر های شما سایر رانندگان جلو و پشت سر شما را آگاه سازند. پایه های این راهنماها از نوع لاستیکی و با انعطاف بالایی هستند تکنولوژی لامپ های این راهنما ها از لاپ های LED که دارای طول عمر بالایی هستند می باشند.



چراغ عقب نیز با طراحی نسبتا ساده و با کاسه چراغ بارک خود و به شکل نعل اسب طراحی گردیده است و هماهنگ با ظاهر موتور طراحی شده که در آن جهت ایجاد روشنایی از LED استفاده گردیده که بسیار سطح روشن و بزرگی را ایجاد میکند و چراغ استاپ ترمز که دارای لامپ معولی است در هنگام ترمز گیری نور واضحی را منتشر می کنند .



سیستم ترمز گیری :

ترمز های پالس آر اس 200 نسبت تمام رقبای خود از نظر کمی و کیفی  ارتقا یافته اند ترمز های این موتور هم در جلو و هم در عقب از نوع دیسکی بوده اما تنها تفاوت اصلی و چشم گیر این ترمز ها استفاده از سیستم ABS در چرخ جلو آن می باشد به طوری که در سرعت های بالای 90 کیلومتر در ساعت اطمینان بیشتری به موتور-سوار خود میدهند و در سرعت های متوسط رو به بالا کنترل موتور سیکلت از دست خارج نشده و موتور سیکلت با حفظ تعادل کامل متوقف می گردد.







سیستم تعلیق و فنر بندی :

کمک های Pulsar 200RS در جلو از نوع تلسکوپی و در عقب از یک تک کمک فنر استفاده شده که به لطف استفاده از سیستم کمک فنر های گازی نیتروژنی همانند رقبای خود بسیار نرم بوده و رانندگی با آن بسیار دلپذیری را پیست های مسابقه فراهم می کند هر چند که کلاس این موتورسیکلت اسپرت است اما برای جاده ها و خیابان های پر چاله چوله هم کاملا کارا بوده و می توان از آن استفاده نمود. استفاده از کمک فنر های گازی هرچند شاید خیلی در ظاهر کارا نباشد اما در رانندگی های طولانی مدت و یا در شوک های ناشی از دس اندازهای سطح خیابان ها جلوی هر گونه ضربه یکباره به ستون فقرات راننده را خواهد گرفت.



دوشاخ عقب موتور باسیستم تنظیم دقیق حلزونی دنده تنظیم می گردد به صورتی که برای دست یابی به سرعت بالا نیاز به تراز بودن چرخ عقب بوده تا در سرعت های بالای 110 کیلومتر بر ساعت تعادل موتورسیکلت حفظ گردد و موتورسیکلت دچار موج نگردد و راننده بتواند در سرعت های بسیار بالا بدون هیچ گونه مشکلی اقدام به رانندگی نماید.



کنسول و نشانگر های دسته فرمان :

کنسول پالس 200 یک بخش کامل و زیبا است که کلیه اطلاعات مورد نیاز راننده را در قالب سیستم تلفیقی آنالوگ و دیجیتال خود به وی ارایه می دهد . کنسول این موتور کامل بوده  و به  سه بخش نشانگر دور موتور که در وسط  قرار داده شده و نشانگر سرعت و ساعت و میزان سوخت در سمت راست و وضعیت چراغ ها و سطح روغن و باتری و نشانگر میزان سطح آب رادیاتور تقسیم شده است. برخی از امکانات درون داشبورد شامل نمایش ساعت، سرعت، مصافت، میزان بنزین می باشد اما یک امکان جدید هم در این نمایشگر قرار داده شده و آن هم  نمایش حداکثر سرعت دست یافته می باشد که برای تست تاپ اسپید نهایی آن در جاده های می باشد.

سایر دکمه ها و اقلام جا داده شده در دسته فرمان شامل استارت، تنظیم روشنایی نور پایین و بالا، چراغ سلام،  بوق و دکمه فلاشر ها است .







 

قدرت و شتاب:

موتور سیکلت پالس 200 آر اس دارای یک انجین با حجم اتاق احتراق واقعی 199.5 سی سی با توان 18 کیلوات و گشتاور 18.6 نیوتن متر به همراه گیربکس 6 دنده با سیستم خنک شونده هوا-خنک و یک کاربراتور آبی و سیستم استارت الکتریکی - هندلی با میزان مصرف متوسط سوخت 3.1 لیتر در هر 100Km می باشد.




انجین موتورسیکلت Pulsar RS 200 مجهز به فیلتر روغن کاغذی و نشانگر سطح روغن IPS می باشد.





قدرت:

قدرت اسمی این موتور 24.16 اسب بخار است و قدرت واقعی آن 23.4 اسب بخار می باشد شکل آیرو دینامیکی و گیربکس سرعتی آن باعث شده تا با دارا بودن حجم سیلندر 200cc آن در جاده ها با شیب 10% با قدرت و سرعت کاملا خوبی بدون کاش دنده به حرکت خود ادامه می دهد. قدرت بی نظیر این موتور شما را در جاده ها شگفت زده خواهد نمود به گونه ای که رده بندی این موتورسیکلت در کلاس اسپرت را تحسین خواهید نمود.

 

شتاب:

شتاب اولیه این موتور با گشتاور 18.5 نیوتن متر از صفر تا 80 کیلومتر در 10 ثانیه صورت میپزیرد. شتابی که در لحظه اول برای دست یابی به سرعت صفر تا 60 ثانیه بسیار اندک بوده و تنها در 5.2 ثانیه صورت می گیرد.

 

سرعت:

سرعت اسمی این موتورسیکلت در کلاس اسپرت 160km/h می باشد که در عمل با شیب موافق و باد موافق تا کنون به رکورد 146 کیلومتر بر ساعت دست پیدا نموده است. که برای حجم سیلندر 200cc آن یک شاهکار می باشد.

 

مصرف سوخت:

مصرف متوسط سوخت این موتور با سرعت 80 کیلومتر در ساعت 3.1 لیتر در هر 100Km می باشد. که با افزایش سرعت تا 100km تا 4.2 لیتر نیز می رسد و با یک باک 13 لیتری شما میتوانید 300 کیلومتر را طی کنید.

 

صدای اگزوز:

صدای موتورسیکلت پالس 200 آر اس کمی زیاد است اما ظاهر اگزوز این موتورسیکلت و صدای نرم و دلنشین آن دلالت بر قدرت انجین آن دارد.



لاستیک:

موتور سیکلت پالس 200 آر اس مجهز شده به دو لاستیک 17 اینچی با ابعاد 100/80 در جلو و 130/70 در عقب می باشد. لاستیک ها از نوع تیوپلکس و برای سرعت های بالا طراحی گردیده شده است. این لاستیک ها دارای آج کوتاه بوده که به خوبی می تواند در مسیر های خیس به خوبی چسبندگی خود را به زمین حفظ کند. نکته قابل توجه اینکه برای رانندگی با موتورسیکلت پالس 200 در سرعت های بالای 110 کیلومتر در ساعت ابتدا باید با حداقل طی یک مسید 60 کیلومتری دمای لاستیک ها را به 100 درجه سانتیگراد برسانید زیرا که در صورتی که دمای لاستیک پایین باشد میزان سطح چسبندگی لاستیک کم بوده و خطر لیز خوردن بسیار زیاد می باشد.



حساس کامپیوتر