با سلام

چند توصیه دوستانه به آپاچی داران و ان اس سواران عزیز


سلام دوست عزیز 
نکته 1 : در مورد چراغ سرویس باید خدمتتون عرض کنم که این چراغ فقط یک چراغ هشدار دهندس و بار اول بعد از 500 کیلومتر و دفعات بعدی هر 2500 کیلومتر روشن میشه و به شما هشدار میده که موتورتون نیاز به رسیدگی و آچارکشی داره .حالا اگه شما دوست داشتی رسیدگی میکنی اگرم فکر میکنی نیازی نبست با همون روش خاموشش میکنی. اما 2500 کیلومتر بعد باز هشدار میده که بازم با همون روش خاموش میکنی.

نکته 2 : در مورد فیلتر هوا دوستان اشتباه نکنین اون لوله بخار روغن عمدا به سمت فیلتر هوا میره چون بخار روغن به همراه هوا وارد کاربراتور شده و با بنزین میسوزه که موجب چرب نگه داشتن سیلندر و سوزن ژیگلور میشه که برای عمر موتورتون بسیار مفیده.روغن باقیمانده روی فیلتر نیز موجب میشه تا گردو خاک بهتر فیلتر بشه پس از این مسله اصلا نگران نباشید.حتی خود نمایندگی بعد از تمیز کردن فیلتر خودش فیلترو با روغن چرب میکنه.چون روغن خاک رو به خودش میگیره .( این اشتباهات بزرگ به موتورتون خیلی اسیب میزنه )

نکته 3 : اگر ابرهای داخل فیلترو بردارید مثل اینه که موی دماغتونو بکنید و اجازه بدین که تمام گردو خاک و کثافت وارد ریه هاتون بشه.با این کار شاید تا چند روز شتاب بهتر و کشش بهتری با موتورتون احساس کنید اما کاربراتورتونو بیچاره میکنیدو هر ماه باید کاربرات باز کنید.باز کردن بیش از حد کاربرات یعنی خرابی کاربراتور.

انکته 4 : برداشتن کاتالیزور اگزوز ایرادی نداره آسیبی به موتورتون نمیزنه و خوبی که داره اینه که موتورتون کمتر داغ میکنه و حرارت موتورتون میاد پایین.البته کمی تغییر صدا به وجود میاد و اگر معاینه فنی موتورو سفت و سخت بگیرن ممکن به علت بالا رفتن o2 و این مسایل گیر بدن .

نکته 5 : دوستانی که میگن حرارت موتورمون بالاست احتمالا این احساس گرمارو روی مچ و ساق پای راست حس میکنن که این گرما از موتور نیست بلکه از زیر پدال ترمز جایی که کاتالیزور داخل لوله اگزوز این گرما متصاعد میشه که علتشم وجود همون کاتالیزور.چون کاتالیزور کاملا سرخ میشه تا گازهای خروجی کاملا بسوزن و به گازهای بی ضرر تبدیل بشن که این حرارت زیدی زیر پای راست ایجاد میکنه.

درسته اپاچی هندیه اما طراحان موتور آپاچی طراحان شرکت کاوازاکی ژاپن هستندنه افغانستان. اگر خانواده موتور هارو بشناسید از روی طراحی اپاچی متوجه میشید که موتور از خانواده موتورهای کاوازیکی است به همین خاطر کیفیت این موتور بالا است.همه چیز دقیق و مهندسی محاسبه شده لطفا با تغییرات نا اگاهانه این هماهنگیرو بهم نزنید .

و همینطور طراحان ان اس که آلمانی اتریشی هستند 
و طرح از روی خانواده کی تی ام دوک گرفته شده و به دست کارشناسان مهندسی شده است