چند توصیه دوستانه

تاریخ:4 مهر 95-09:43 ق.ظ

با سلام

چند توصیه دوستانه به آپاچی داران و ان اس سواران عزیز


سلام دوست عزیز 
نکته 1 : در مورد چراغ سرویس باید خدمتتون عرض کنم که این چراغ فقط یک چراغ هشدار دهندس و بار اول بعد از 500 کیلومتر و دفعات بعدی هر 2500 کیلومتر روشن میشه و به شما هشدار میده که موتورتون نیاز به رسیدگی و آچارکشی داره .حالا اگه شما دوست داشتی رسیدگی میکنی اگرم فکر میکنی نیازی نبست با همون روش خاموشش میکنی. اما 2500 کیلومتر بعد باز هشدار میده که بازم با همون روش خاموش میکنی.

نکته 2 : در مورد فیلتر هوا دوستان اشتباه نکنین اون لوله بخار روغن عمدا به سمت فیلتر هوا میره چون بخار روغن به همراه هوا وارد کاربراتور شده و با بنزین میسوزه که موجب چرب نگه داشتن سیلندر و سوزن ژیگلور میشه که برای عمر موتورتون بسیار مفیده.روغن باقیمانده روی فیلتر نیز موجب میشه تا گردو خاک بهتر فیلتر بشه پس از این مسله اصلا نگران نباشید.حتی خود نمایندگی بعد از تمیز کردن فیلتر خودش فیلترو با روغن چرب میکنه.چون روغن خاک رو به خودش میگیره .( این اشتباهات بزرگ به موتورتون خیلی اسیب میزنه )

نکته 3 : اگر ابرهای داخل فیلترو بردارید مثل اینه که موی دماغتونو بکنید و اجازه بدین که تمام گردو خاک و کثافت وارد ریه هاتون بشه.با این کار شاید تا چند روز شتاب بهتر و کشش بهتری با موتورتون احساس کنید اما کاربراتورتونو بیچاره میکنیدو هر ماه باید کاربرات باز کنید.باز کردن بیش از حد کاربرات یعنی خرابی کاربراتور.

انکته 4 : برداشتن کاتالیزور اگزوز ایرادی نداره آسیبی به موتورتون نمیزنه و خوبی که داره اینه که موتورتون کمتر داغ میکنه و حرارت موتورتون میاد پایین.البته کمی تغییر صدا به وجود میاد و اگر معاینه فنی موتورو سفت و سخت بگیرن ممکن به علت بالا رفتن o2 و این مسایل گیر بدن .

نکته 5 : دوستانی که میگن حرارت موتورمون بالاست احتمالا این احساس گرمارو روی مچ و ساق پای راست حس میکنن که این گرما از موتور نیست بلکه از زیر پدال ترمز جایی که کاتالیزور داخل لوله اگزوز این گرما متصاعد میشه که علتشم وجود همون کاتالیزور.چون کاتالیزور کاملا سرخ میشه تا گازهای خروجی کاملا بسوزن و به گازهای بی ضرر تبدیل بشن که این حرارت زیدی زیر پای راست ایجاد میکنه.

درسته اپاچی هندیه اما طراحان موتور آپاچی طراحان شرکت کاوازاکی ژاپن هستندنه افغانستان. اگر خانواده موتور هارو بشناسید از روی طراحی اپاچی متوجه میشید که موتور از خانواده موتورهای کاوازیکی است به همین خاطر کیفیت این موتور بالا است.همه چیز دقیق و مهندسی محاسبه شده لطفا با تغییرات نا اگاهانه این هماهنگیرو بهم نزنید .

و همینطور طراحان ان اس که آلمانی اتریشی هستند 
و طرح از روی خانواده کی تی ام دوک گرفته شده و به دست کارشناسان مهندسی شده است


نوع مطلب : مباحث اموزشی 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
بهمن
24 دی 95 09:54 ب.ظ
میگن تا سال 1400 ،،،،،،400تاش ازاد میشه cb400ازاد میشه
بهمن
24 دی 95 09:53 ب.ظ
یه عزیزی پرسید ایا موتور های 300رو جای 250 میفروشن تو پاچه ملت میکنن جواب موتور رو باز نمیکنن که قطر پیستون و سرعت حرکتش رو اندازه نمیگیرن تو کارت میزنن 250 چون 400 سی سی نیست که بفهمن 300 و 250 اندازه هم هستن دو تا انجین 150 سی سی 8سوپاپ 37 اسب بخار بنلی 300 نینجا هم دوتا دکمه داره فشار بده یه ثانیه نگهدار میزنه 300
پاسخ امیر علی پارسا :
بهمن
16 دی 95 07:06 ق.ظ
09197924341 حسین سعدی 25 سال سابقه تعمیرات موتور سنگین و تعمیر موتور سیکلت های انژکتوری و تعمیر ECU شستو شوی انژکتور دیاگ و عیب یابی موتور سیکلت های انژکتور
بهمن
16 دی 95 07:03 ق.ظ
09122132960 بابک ارومی تهران تعمیر موتور سیکلت های انژکتوری بنلی و پالس
بهمن
16 دی 95 07:01 ق.ظ
بنلی 250 تک سیلندر خوب نیست
علتش بخاطر اینکه 15 کیلو از ان اس 200 سنگین تره
به جای اینکه بدی بنلی 250 تک سیلندر بگیری بده یه ان اس 200 انژکتوری بگیر
شتاب 0تا100 # 7ثانیه#ان اس 200 انژکتوری
شتاب 0تا100 #9ثانیه# بنلی 250 تک سیلندر
اگر 20 میلیون داشتی من بنلی 300 یا نیجا کار کرده رو بهت پیشنهاد میدادم اگر پولت نمیرسه همون ان اس 200 انژکتوری بگیر
پاسخ امیر علی پارسا :
بهمن
16 دی 95 06:53 ق.ظ
10سال موتور سوار هستم از 14سالگی با هوندا125 شروع کردم و الان بنلی 300 دارم واسه موتور خریدن اول باید به بودجه تون نگاه کنید دوم تجربه رانندگی
مثلا اگر من از 14 سالگی با بنلی شروع میکردم خودمو به کشدن میدادم شاید شما 1 سال 125 سوار میشی میخوای موتور رو عوض کنی 150 بگیر بعد دوسال برو 200 بگیر بعد 1 سال برو 300 بگیر بعد 4 سال انقدر تجربه پیدا میکنی که هم راحت بنلی 300 رو جمع میکنی و گیربکس زیر پات اذیت نمیشه چون بنلی 300 سوار میشی تو دور موتور 8 باید دنده رو به بالا بدی و تو دور موتور 5 معکوس انقدر باید با موتور های مختلف دنده عوض کرده باشی که مثل عسل دنده عوض کنی که موتور گیربکس خورد نکنه
پاسخ امیر علی پارسا :
Mohammad
8 آبان 95 08:45 ب.ظ
سلام
جای خاصی پیدا نکردم،گفتم همین جا بپرسم:
دزدگیر خوب چی سراغ داری؟چند؟
پاسخ امیر علی پارسا : دزدگیر خوب والله مارکی نمیشناسم
شرمنده چون تاحالا استفاده نکردم
حبیب
24 مهر 95 08:09 ب.ظ
مرسی ممنونم همیشه موفق باشید
پاسخ امیر علی پارسا :
حبیب
24 مهر 95 01:44 ق.ظ
سلام دوست عزیز میخواستم کمکم کنی به نظر شما ان اس200 بهتره یابنلی 250 تک سیلندر
پاسخ امیر علی پارسا : هردو خوبن
ببین کدومم چشمت گرفته
سجاد
11 مهر 95 06:30 ب.ظ
با دستکاری هم نمیشه؟آخه من دیدم تو خیابون بار ها که چهار چراغ راهنما همزمان روشن خاموش مبشه
پاسخ امیر علی پارسا : دوسته خوبم چرا میشه اما موتور از فابریکی در میاد
سجاد
9 مهر 95 06:45 ب.ظ
سلام و خسته نباشید.یه سوال چجور چهار چراغ راهنمای اپاچی رو همزمان روشن کنیم؟
پاسخ امیر علی پارسا : همزمان روشن نمیشه
4 مهر 95 02:12 ب.ظ
دوست عزیز در مورد رابطه کاری آپاچی و کاوازاکی اشتباه می کنید
باجاج با 2 شرکت کاوازاکی و KTM همکاری داره
کاوازاکی اونجر رو باجاج اول مونتاژ می کرد بعد انجین خودش رو روش قرار داد
الان برای شرکت KTM انجین هم می سازه
و انجین جدیدش هم تغییر یافته انجین ktm هست

شرکت آپاچی جدیدا با شرکت BMW همکاری می کنه و یه نسخه 300 سی.سی قراره تولید کنه
پاسخ امیر علی پارسا : نظر شماهم محترمه
مرسی از توضیحاتتون
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر