با یه بررسی دیگه خدمت شما خوانندگات و بازدید کنندگان محترم هستیم

این بار بررسی موتور کلاچ اتوماتیک (بی کلاچ) رادیسون 125 در خدمت شما هستیم

تیپ 4
بالاترین تیپ رادیسون طرح ویو





رینگ های سادۀ پره ای؛


بهترین نوع رینگ هست و حتی از رینگ های اسپرت خود رادیسون که روی خود رادیسون و عوام طرح ویو های دیگه 99% از رینگ رادیسون اسپرت استفاده میکنن این نوع رینگ بهتره







طوقه های آلومینیوم به رنگ طلایی محصول TAKASAGO EXCEL ژاپن (ساخت مالزی)؛



زین با روکش soft و از جنس بسیار مرغوب؛ 



دیسک ترمز کنگره ای


ترمزش واقعا در نوع خودش خیلی خوبه واقعا 2 بار جون من رو نجات و البته 1 بار هم که هم 1 بار بوده زمین خوردم از این دیسک سر پیچ :دی
وقتی خیلی اماتور بودم







فرمان:
استفاده از بالانسر داخل فرمان به منظور ایجاد تعادل بیشتر فرمان و قدرت مانور بیشتر راکب دقیقاً مشابه هوندا ویو (Honda Wave)





بالانسر فرمان: 
استفاده از بالانسر داخل فرمان به منظور تعادل بهتر فرمان و قدرت مانور بیشتر دقیقا مشابه هوندا ویو 

دمپرها و ضربه گیرها:
کلیۀ قطعات ضربه گیر و دمپرها از لاستیک به جای PVC ساخته شده است که حاصل آن طول عمر بیشتر، لرزش کمتر قطعات و جلوگیری از ترک خوردن و شکستن قطعات خواهد بود. بیش از 30 قطعه دمپر در این موتورسیکلت استفاده شده است. 







تیوب و لاستیک:
تیوب: استفاده از بیوتیل به جای لاستیک طبیعی که باعث عدم نفوذپذیری هوا به خارج می شود و تیوب به مرور زمان کم باد نخواهد شد. 

لاستیک: استفاده از لاستیک طبیعی برای بالابردن سطح ایمنی تا حد ممکن و جلوگیری از لغزش در پیچ ها و جاده های لغزنده و بهبود ضریب ترمزگیری. 
اتفاقا در این مورد لاستیک هاش توی اب مزخرفند!



کاورهای لاکی و جعبه کلاه:
ساخته شده از مواد ABS نو و PP به جای مواد بازیافتی (ریسایکل) 


این کمک فنرش هم برای هر کسی یه رنگی میوفته برای من زرد افتاد که خیلی میبره تو چشم !
کمک های جلو و عقب:
کمک های جلو ساخته شده توسط بهترین تولیدکنندۀ چین 
کمک فنرهای عقب از نوع گازی محصول شرکت ساسپنشن تایلند

زنجیر:
از نوع 428H به جای 420L (ضخامت و پهنای بیشتر 4 طرف پرس به جای 2 طرف پرس)





سبد:
طراحی شده به صورت اختصاصی برای موتورسیکلت های رادیسون به صورت آپشنال


صفحۀ سنجشگرها:
دقیقاً مشابه هوندا و مجهز به نشانگر دیجیتال مصرف بنزین و مسافت سنج دیجیتال





نوع و طرح انجین: 
استفاده از انجین بزرگ طرح ویـو به جای انجین های کوچک
استفاده از انجین بزرگ به جای انجین کوچک (انجین بزرگ دقیقا مشابه انجین هوندا ویو 125 می باشد). بیش از 15 قلم از قطعات اصلی و حساس انجین توسط دفتر شرکت کویر در چین تهیه و به شرکت تولید کننده انجین جهت مونتاژ ارسال می گردد. انجین مذکور دارای برند KCPCO می باشد.





قدرت انجین:
قدرت بیشتر به میزان 7 کیلووات در مقایسه با میزان تقریبی 5 کیلووات انجین های کوچک ؛ فاصله بیشتر کـف انجین نـسبت به سطح زمین ؛ سرعت، دوام و طول عمر بیشتر ؛ لرزش و استهلاک کمتر ؛ با دو سیستم کلاچ

اینگونه انجین ها بر مبنای حجم واقعی 125 سی سی طراحی و ساخته می شوند، بر خلاف انجین های* کوچک که اساساً بر مبنای حجم واقعی 90 و یا 110 سی*سی طراحی شده اند و فقط با افزایش قطر سیلندر به 125 سی سی افزایش حجم داده شده اند.

طریقه شناسایی انجین طرح ویو با نمونه هـای مشـابه:
اتصال پوسته کارتل به شاسی بوسیله 3 عدد پیچ به جای 2 عدد، ارتفاع کمتر و عرض بیشتر پوسته استارت






تجربه میگه که مغزی سوییج U-BOX کیفیت خوبی ندارند!





ست سوئیچ:
مغزی سوئیچ سربی به جای ABS که دوام و مقاومت بیشتری دارد.
کلید از جنس برنج به جای آهن جهت جلوگیری از زنگ زدگی و سولفاته شدن 





جعبه ابزار:
جعـبه ابـزار 5 تـکه با کیـفیت مرغوب 


همیچین در حد مرغوب هم نیست والا!! :دی
باتری:
KOYO (برند تایوان و سـاخت تـایوان). باتری از نوع Maintenance Free به صورت خشک و بی نیاز از تعمیر. 4 آمـپر ساعت به جای 3 آمپر ساعت.



ست کامل چراغ:
صفحه و شیشۀ ساخته شده از مواد پلی کربنات به جای PMMA (دگالون) به معنای مقاوم در برابر حرارت و با قابلیت عدم تغییر رنگ و مقاوم در برابر نور خورشید و تماس با بنزین

این رو راست میگه همه طرح ویو ها طلق شون زرد شده اما ویو و رادیسون اینطور نیست






زین:
ساخته شده از ابر سرد 670 گرم و کفی با مواد PP نو به جای بازیافتی. بازشدن زین به صورت لولایی از جلو. دارای محفظۀ زیر زین 



شاسی و دوشاخ عقب:
تنها شاسی موجود ساخته شده از روی نمونۀ اصلی هوندا ویو ژاپن می باشد. نتیجۀ این نوع طراحی و ساخت را می توان در لرزش کمتر و طول عمر و استحکام بیشتر مشاهده نمود. 



اگزوز:
دوجداره و با رنگ آمیزی داخلی جهت مقاومت بیشتر در برابر رطوبت هوا. با وزن 3800 گرم (در مقایسه با 3000 گرم محصولات مشابه)

با این حال که صداش یه جورکی تو نمه های ویو اصلی کرده که همه شک میکنن به رادیسون بودن یا ویو بودن یا کراس بودن البته :دی
ولی باعث شده تا یه زره نفسش باز نشه !!! :دی
کلا کاب به نفسه !


بوق:
تنها شرکت استفاده کننده از بوق با تکنولوژی ژاپن، روش تشخیص این نوع بوق ها با بوق های متفرقه، وجود پرچ به جای پیچ در پشت بوق است. دارای کیفیت صدای بهتر و طـول عـمر بیشـتر
تایید میشه